Thursday, January 25, 2007

Gratis kaffe.

Vaknade överlycklig idag. Jo, för tänk att det gjorde jag. Men förvänta Er inget, det enda jag var glad över var att jag vaknade till väckarklockan på min mobil. Kl. 07:00 ringde den, jag låg kvar några minuter då natten tog all kraft och jag var väldigt trött.

Grejen är den att jag alltid haft en taskig dygnsrytm, och när jag bott hemma så har mor många gånger fått gå och väcka mig för att jag inte skall missa jobb eller skola. Jag är värdelös på att vakna. Men idag gick det.
Gjorde mig lugnt i ordning och gick sedan till t-banan. Jag kom i god tid till föreläsningen och det hela började. Visst, det är ju skitbra att jag klarade att komma upp på morgonen, tycker nästan att jag är värd en jävla massa beröm. Om det inte vore för att jag satt och somnade under första delen av föreläsning. Herr Jerzy Sarnecki höll regelbunden ögonkontakt med mig framme i hörsalen och det var nästan så att jag skämdes lite smått var gång jag upptäckte att han såg att jag nickade till då och då. Efter den första pausen struntade han i att tona ned ljuset när vi såg på storbilden så att "folk som har svårt för att hålla sig vakna inte somnar". Jag log lite genant och fortsatte med mina anteckningar.

Och så fick jag en kompis. Det jag vet om henne är att hon ursprungligen är från Polen, tycker om att dansa till trance och brukar gå på Anchor när hon är ute. Att hon bor i Uppsala med sin pojkvän och att hon, tillsynes, var en baddare på att anteckna. Hon gav mig en tia till kaffeautomaten då jag bara hade kortet med mig, vi åkte t-bana till centralstationen tillsammans och sade sedan farväl och på återseende. Det var ganska trevligt.

Köpte ytterligare kurslitteratur, så nu har jag bara en bok kvar att köpa till den här delkursen. Får hugga den så fort den kommer in.

Just nu är jag bara trött. Skall försöka läsa lite effektivt nu någon stund, och sedan kanske koppla av lite här framför datorn med en av de öl som M lämnade kvar i kylskåpet åt mig. Snällt värre.

No comments: