Wednesday, January 10, 2007

I'm a screw up and it fits me

Jag har varit en väldigt dum tant. Har väl för första gången lyckats med en svinig uthängning här på min blog, och det känns riktigt dåligt. Den förste januari skrev jag om vad nyårsafton bjöd på, och det var ingen fin recension.

För någon dryg timma sedan började min vän och jag konversera över msn, och en stund senare länkade jag till min blog när den kom på tal. Hon hade aldrig läst den, och blev nyfiken. Vi pratade vidare om hur mycket vi kommer att sakna varandra när jag drar till Stockholm, det blev en hel del "jag älskar dig" och "puss puss". Ända till hon kom till det där inlägget, om nyårsafton. Det sorgliga med hela skiten är att det var hon som bjöd mig till festen, och även hon som tillsammans med sin pojkvän och hans gäng hade ordnat med all mat och tillhörande ting. Det var dessutom hon som var min karaokepartner.

Jag dundrade fram med mina spydiga liknelser, sågade allt som hade med kvällen att göra och det kunde väl egentligen inte bli så mycket värre än så.

Det som känns ännu dummare, är att jag kan se det komiska i det hela. Fastän jag förmodligen inte borde. Men sådan är jag, och jag har bett E om ursäkt. Nu sitter jag och skäms en bit.

No comments: