Friday, January 05, 2007

XXX


Emma, som jag träffade första gången i lekis, och jag för drygt två år sedan. Studentfest med djungeltema, jag kom på den eminenta idén att vi skulle gå dit som "Lag X" i Robinson och förstöra för alla andra.

Emma, tillsammans med nästan alla mina andra barndomsvänner hade skaffat pojkvän och hyfsat betyg efter att vi tillsammans röjt med fyllor till Magnus Uggla och Björn Rosenström. Jag fortsatte i samma takt, singel och utan enligt mig kvalificerade betyg, och blev till en av de två partypinglorna i lilla Falkenberg. Nu tillsammans med min nya partner in crime, Mica, som jag kommer att skriva om väldigt snart.

Jag är nu lite berusad, och nostalgisk.

Lite triviliala fakta är att X:et på min "bandana" är skapat av en spritpenna som gick igenom tyget. Det var jätteroligt att gå på lektioner dagen efter med ett jävla kryss i pannan.
Det står "Glomma" på Emmas högerarm, då förfesten utgjordes av vårt såkallade "Glommagäng". Vi som kom från Glommen. Yeah.

No comments: