Sunday, January 14, 2007

Kom närhet.

Gårdagen och natten till idag var nästan bäst. Det började med att jag kom innanför dörren till lägenheten i Falkenberg och möttes av mina raringar; Mica och Anneli. Av dem fick jag en jättevacker blombukett (jag älskar växter, finfint) och ett kort. Något senare kom Emma och Jennifer, och förfesten bestod av gott käk, alkohol, rökpauser och spel. Vi passade även på att ringa och driva lite med bekanta. Det var som vanligt min idé, och även om det var en jävligt rolig idé så ångrar jag det lite så här i efterhand då jag har en känsla av att jag kommer att få en dryg människa efter mig p.g.a. det. Men det blir nog väl.

Jag beställde taxi till 23:45, och vi blev avsläppta utanför Zätas. Mitt älsklingsställe skall stänga och hade bartömning, så det blev ett antal öl där samt mängder med kramar från nära och kära. Det var skönt, de flesta jag ville ta farväl av innan jag lämnar Falkenberg befann sig på plats. Vi kilade sedan vidare till Harry's. Där fanns också några kära ansikten jag ville se innan Stockholm. Alkohol i mängder som vanligt, en stund senare låg jag på toalettgolvet när Mica kissade och råkade komma åt strömbrytaren på väggen med min klack och allt blev kolsvart. Klantarsle. Och det vart absolut inte bättre när Mica öppnade dörren och killen jag lite tidigare hade spanat in och pratat med klev in. Brukar dock aldrig skämmas för sådant där, jag har bara jäkligt roligt.

Innan de stängde hann jag med en tryckare med densamme, som var arbetskamrat med J som jag känner, så därför följde jag med på efterfest. Det var fem trettiotaggare och jag. Regerade i PS2-spelet vi körde trots att jag var ensam tjej.

Det blev väldigt få timmars sömn och jag pussade konstprydd hud, jag vaknade upp i J's dotters rum tillsammans med sällskap i hennes äckligt smala säng och en kanin i samma rum. Och det är inte första gången jag vaknar upp och skymtar den där söta himmelssängen, det är lite smått scary. Huset vaknade, jag fick kaffe och var dödstrött. Innan jag tog farväl av J och M skickade J med mig sextio paket tuggummin. Man kommer alltid hem med sådana souvenirer då J är marknadskonsult för Extra.

När jag gick på väg mot Annelis lägenhet var det sjukt nära att en tegelpanna flög rakt in i huvudet på mig. Några centimeter till och jag hade förmodligen inte suttit här nu. Mycket otäckt. Jävla orkaner.

Och nu skall jag jobba natt. Fan vad roligt.

No comments: