Sunday, January 21, 2007

Stress

Nu har jag i alla fall landat, efter många om och men.

Gårdagen var kaotisk, jag trodde faktiskt nästan att jag skulle dö av stress. Som låtsas fast på riktigt. Gick upp något efter 09:00, värmde mig framför kaminen och gick sedan och duschade. Jag avskyr att duscha. Särskilt på morgonen, för det är så jävla kallt efteråt.

Så, efter att jag stått och sminkat mig så hann jag med att äta tre riskorn och en liten kycklingbit innan jag slängde ned randomsaker i min väska. Stressen började komma över mig, och min dag vart helt enkelt doomed. Sedan började ett febrilt letande efter min medicin. Jag började skaka och bli irriterad, och efter att ha hittat skiten så slängde vi in allt i bilen och styrde mot Varberg.

Dåligt väglag och brist på tur i form av att tåget kunde ha varit försenat tog oss på en biltur upp till Göteborg istället. Hade vi tur med vädret kunde vi hinna med mitt tåg till Stockholm. Det hade vi inte. 14:42 gick mitt tåg, 14:42 drog jag ut min packning utanför centralstationen i Göteborg och sprang så fort jag kunde. Jag är så klen så jag fick totalbesvär med att förflytta mig snabbt med packningen. Tappade saker, slet och släpade för att upptäcka att det var för sent, även denna gång. Fy fan vad förbannad jag var.

Gick uppgivet och beställde en biljett till nästa tåg, ändrade om min packning och gick mot närmsta tillgängliga starköl. Satt bitter och skakade medan jag ledsamt tittade på förbipasserande människor. Det var så jävla synd om mig. Men jag kom i alla fall med nästa tåg.

Satt jämte tre kvinnor som fick det att kännas som om jag var omgiven av desperate housewives. Det var riktigt läskigt, det de småviskade om lät som sektsnack. Efter att jag gick med på att överlåta min plats till en av dem och satte mig mitt emot så småväste ledartypen "Det är bra tjejen, samarbetsvilja är viktigt!" och spände ögonen i mig medan hon log. Efter att ha hört om alla deras flashiga bilar så erbjöd konduktören mig en plats i första klass då platsen jag tagit var reserverad från Skövde.

Vid uppehållet steg jag av i Skövde för att röka. Ett väldigt underligt men intressant möte innan jag blev utskälld av konduktören "du skall veta att det är minsann p.g.a. sådana som du som tågen blir försenade" och jag skyndade till bistrovagnen och drack öl med det där jättekonstiga mötet.

Fan vad jag måste kissa.

No comments: