Wednesday, January 10, 2007

Sofistikerad tystnad

En vanlig dag har passerat revy. En trist dag. En ok dag. Fast det började jävligt drygt.

De började klockan 08:00 från poolen (alltså stället där de ringer in vikarier) att jaga mig angående turer de kommande dagarna som inte var bemannade. Jag tänkte vara en jävla bitterfitta och tacka nej till alla jobb då jag vart så jävla förbannad på dem igår. Och det är inte första gången. Men jag sade ja till några turer och vi lade på. Jagandet fortsatte och höll på till 10:30. "Vi har extravak på söndag natt också. Du kanske skulle vilja prova på att jobba natt?" Men snälla lilla TANTEN, jag har jobbat natt i snart ett år. Jag avskyr när folk har noll koll. Särskilt på morgonen. Ytterligare ett telefonsamtal. "Du, den där turen du skulle ta på fredag? Den var Liselotts." Ja men knulla Liselott i röven då! Det är egentligen inte ok att dra tillbaka en utlovad tur. Men jag är snäll och sade att det var lugnt. Fast bara om Liselott blir knullad i röven.

Hela den där proceduren resulterade i att jag fick en avskyvärt dålig sömn och gick upp halvt avdäckad och åt lunch med mor och sambo. När mor slutat jobbet åkte vi till Lampfabriken (vars reklam på radion lyder; En ljus idé, vi åker till Lampfabriken i Hunnestad! 7 km öster om Varberg!). Där kan man gå och titta på lampor i olika former och kulörter hur länge som helst, I tell you.

Annars är det väl bara två saker till jag har att ta upp.
  1. Jag blev igår även antagen till Kriminologi. Har alltså det och Sociologi att välja mellan, och jag vet inte vad jag skall ta. Måste dock bestämma mig snart då det skall fyllas i och skickas in med CSN-skiten.
  2. Det verkar som om mina läsare ökar ännu en gång lite smått. Jag tycker att det är jätteroligt. Jag har väldigt försynta läsare, men det gör inget. Jag tycker om tysta människor. Det blir ofta så tokigt och skräpligt så fort människor öppnar munnen. Hellre inga kommentarer alls än inlägg bombarderade med skitsnack och tjöt som platsar i en klubb för inbördes beundran. Men jag är som sagt ytterst tacksam över att Ni läser det jag har att skriva. Det jag skriver är ingenting särskilt, jag är ingenting särskilt. Men det kanske är just det som går hem.
Jag tycker att Er tystnad är sofistikerad. Och jag välkomnar alla som nyligen hittat hit. Jag gillar Er. Puss.

No comments: