Friday, January 20, 2006

Chess

Jaha. Så var ytterligare en helg genomliden. Eller genomliden är väl visserligen fel ord i sammanhanget. Ytterligare en helg förlustad och avnjuten, fylld av diverse förfriskningar i alkohol - såväl som rökform, guldkantad och stjärnstött med hjälp av långa långa kramar och tilldragande doft samt avslutning uppe på björnarnas ås, funky känsla i magen, släkt och vapendragarlekar vid matbordet.

Vad är detta? Det som är här, är det värt det? Om jag skulle befinna mig där Du är, skulle jag då sticka fingrarna i halsen och hoppas att jag aldrig får upp dem igen? No offence, kära läsare, men jag känner på mig utan att över huvud taget ha en aning om vem eller vilka som läser detta regelbundet, att just Du så som alla andra varken tänker eller känner efter när tillfället ges och bör tas. Vilket gäller mig med. Och jag är förbannad. Det är dags för mig att hänga upp min boxningssäck, och för oss att ta kontroll över de pjäser i vilka vi spelar huvudrollen.


So you can make me come, that doesn't make you Jesus.
Tori Amos - Precious Things

1 comment:

E said...

miamiamia! finfinfin bild!
ja sannerligen- de bilderna du tog med dig och visade i oslo var så vackra. beundrar dig!