Friday, February 10, 2006

Blank Page

Ryggrad som bränner, tårar på läppar som bränner. Djävulskt, klyscha med huvudvärk. Det känns mest som klyschor över huvud taget. Det jag skriver, allt jag känner, det vi hör och trycket. Det jävla trycket över mitt bröst som tvingar mig ned med polisgrepp, järngrepp, ned mot avgrunden och min smälta fasad, av dessa heta jävla tårar. Fasaden som ligger likt en hånflinande mask som plötsligt flyger upp och bryter nacken på mig för att sedan rinna nedåt igen. För att ömt rinna ned för min nötta ryggrad.

Fan vad kallt här är. Och en lampa i min spotlight har gått. Kan undra när resten går...fast vem bryr sig, jag är ju ändå arbetslös med B-körkort.

Idag körde Mica och jag till Kinna, då Mica skulle köpa tyg. Vi passade dessutom på att hälsa på två vänner till mig, Erik och Oscar. Efter starkt kaffe och alldeles för många cigaretter i deras studio kilade vi till en restaurang och avnjöt lite thaimat. Spontankäk liksom. En trevlig dag, trots mycket bilkörande för min del.
Ikväll beställde jag biljett till Sticky för att se Electric Wizard, Cathedral och Grand Magus på söndag med bl.a. Erik och Oscar. Förmodligen blir det övernattning på vandrarhem och frukostbuffé på morgonen. Äventyr! Imorgon blir det jobbsökande, hela ett jobb skall jag jaga. Det är ju alltid något. Dessutom har jag ju B-körkort, har du?

This is a blank page...

1 comment:

Peste said...

tänker på dig... stor kram för värmen...när inte kaninen funkar...