Wednesday, February 15, 2006

...

Nu faller snön, igen. Jag förstår inte varför det skall vara så fruktansvärt nödvändigt, nu vill vi ju ha vår.

Det har inte hänt så värst mycket nytt den senaste veckan. Förra helgen var det utgång både fredag och lördag, dock i nyktert tillstånd på lördagen då jag även körde. Men det var mycket trevligt att festa med gamla tjejkompisarna ändå, det var bara skönt för mig att vara nykter för en gångs skull.
Den här helgen som precis varit innebar vanlig utgång i fredags, lokalspelning i lördags i nyktert tillstånd (igen), och äventyr i Göteborg på söndagen. Det var jättehärligt att träffa en massa kompisar på lokalspelningen som jag inte träffat på ett tag, och att se Trendkill på scenen vilket var ett rejält tag sedan. Tåget till Göteborg avgick från Varberg vid halv fyra-tiden, och när jag mött upp Erik och Oscar så gick vi till vårt hotell, checkade in och gick till närmsta thai - och sushibar. Medan vi väntade på maten vi skulle ta med oss på rummet avnjöt vi alla tre varsin kall Falcon Export 50 cl. (bästa ölet i bästa formatet). Dagens första öl, alltid samma sköna känsla. Att malt, jäst, humle och vatten kan bli till något så sinneskittlande.
Nåväl, resten av kvällen bestod av mer öl i gott sällskap samt spelning på Sticky Fingers i form av Grand Magus, Electric Wizard och Cathedral. Vi avrundade natten med efterfest på hotellrummet.

Och nu sitter jag här, med fruktansvärd värk i hela kroppen, främst nacke, hals och huvud.

---

HAHA. Usch vilket kasst blogginlägg. Jag avslutar det genast!

No comments: