Sunday, February 17, 2008

Helgvila

Nu har det gått två veckor på jobbet. Känns konstigt, intressant, spännande, nytt osv osv. Men vad gott det är med helg.

I fredags åkte Paulina och jag ut till Abrahamsberg och blev bjudna på mat av hennes kompis Linda. Vi snackade om allt möjligt, och jag fick även ett samtal från min käre vän Erik i Göteborg. Vi kom fram till massvis med vettiga saker, vilket jag återkommer med. Trots att det var himla trevligt så började jag få problem med att hålla ögonen öppna, och en stund efter det så satt vi på t-banan in till stan igen. Kollade förbi Bröderna Olsson en sväng, och sedan blev det Snaps då Paulina fixade gratis inträde och hela tjofaderittan. Billig dricka, en massa avsnäsningar åt äckliga gubbar och lite fuldans och fulragg senare så rullade min kompanjon och jag hem mot Klippgatan. Jag gjorde laxpasta åt oss och sedan somnade vi som stockar.

I lördags mötte jag upp två vänner som även de är från västkusten. Jag ville ta dem till Svart Kaffe men där var fullt som vanligt, så vi gick till String istället. Alla pratar om String. Jag har aldrig varit på String. Jag tycker att de har ett fult namn. Och det var så högljutt och jobbigt, usch. Vi fick i alla fall i oss lite fika och tjejsnack, sedan begav jag mig hemåt. Paulina och jag var totalsega. Till slut fick vi gjort en tårta åt Ingemar som fyller år imorgon men firade det igår. En Black Metal-tårta såklart. Vi äntrade födelsedagskalaset strax efter 22:00 och blev genast offer för bitska små intriganta äckeltjejer. Hur som helst så var det för Ingemars skull vi var där, och vi planerade ändå inte att stanna så länge då jag ville titta in en snabbis på Nada Bar.

00:45 trillade jag in på Nada Bar, sade hej till David som jag inte sett på ett bra jävla tag och tryckte i mig en starköl i full njutning då det blev folköl på festen innan. Stressad var jag också. Nada Bar stängde i alla fall, och medan Paulina, hennes Simon och hans kompis gick mot Zinkensdamm och sömn så tog jag t-banan till Kungsträdgården. Sjukt tråkigt att åka t-bana ensam på natten. Mötte upp lite folk som redan befann sig på 2.35:1 eller Kinateatern eller vad tusan det nu kan tänkas heta och planerade att bli full. En sexa Cuba Libre är alltid bra. 132 spänn. Som hittat, varför hänger man inte mer på Stureplan? Den var i alla fall god, och efter tequila och lite öl så var jag i högform. Hade himla trevligt med mina vänner och träffade även på en bekant Andreas vilket var trevligt.

Det är alltid skönt att komma hem.

3 comments:

E said...

hej baby, jag kommer till Storstockholm på torsdag runt tre/fyra.. vad är dina planer den dagen? jag funderar på om jag ska ta en tur på stan och shoppa lite. Häng gärna på, annars kan vi kanske träffas senare och äta och så? kunde jag nana hos dig den natten?
xx

Jane Doe said...

Klart, jag plockar upp dig efter jobbet så tar vi några öl på kvällen.
Puss

Anonymous said...

Åh, det är nästan så att jag längtar tillbaka till stockholm när jag läser vad du skriver ;) Men bara nästan. Kom och gör göteborg med mig! :*

http://www.tuesdays.blogg.se