Thursday, February 07, 2008

Första veckan

Imorgon har jag varit i Stockholm en vecka. Jag är totalt slut. Eller iaf nästan.

Trivs jävligt bra i lägenheten, den är ljus, fräsch och fin. Klart att jag skulle vilja ha större men med det här läget kan jag inte annat än att trivas mycket väl. Den duger till att sova och ha påhälsande gäster i, helt klart. Däremot behövs fönsterrutorna putsas, men det får vi ta när den första riktiga vårsolen dyker upp.

Har träffat många nära och kära. På fredagen när jag kom upp så mötte Paulina och jag bl.a. Phil, Jasmin och Ingemar på Bröderna Olsson. Det blev några kannor öl för Paulina och mig innan vi drog vidare till Rocks med en vän från Falkenberg vi stötte på vid BO's stängningsdags. Äckligt nog såg jag hur de hällde i överblivna öl i kannorna man köpte, vilket färgade min mun med avsmak en del. Men men, det var fredag och det var öl. Jag var för trött för att gnälla.

I lördags kom Jasmin och David över till vår lägenhet och vi satt mest och drack vin i gott sällskap. Det blev ett ihärdigt jagande efter gästlista till Vice-eventet, vilket misslyckades och kvällen slutade på Berns med några fler och sedan efterfest hos Phil. Söndagen blev slappdag, har jag för mig, och i måndags var Paulina och jag på Stampen för att se Ingemar uppträda med två band för att sedan ta en öl på BO på vägen hem. Det var Sunkittjafs på BO och fy fan vad äckligt med folk det var där. Det gick knappt att andas på nedervåningen. Usch. På dagen hade jag varit på arbetsintervju.

Då intervjun visade sig gå bra så började jag jobba i tisdags och har alltså idag jobbat min tredje dag. Det är jobbigt att gå in på mer detaljer kring vad jag jobbar med, men man skulle kunna säga kort och gott att jag kommer att funka som en help desk-operatör för ett företag som heter ERG, beläget precis intill söderstadion. Skönt med bara drygt tio minuter till jobbet. Förutom idag, då t-banesystemet strulade. Det verkar hur som helst vara ett bra internationellt jobb, med bra lön och möjlighet till att lära sig massvis med nya saker som kommer att se bra ut på framtida CV'n. Det krångliga är att det är Phil som lär upp mig. Phil pratar bara engelska, och facktermer på engelska (särskilt datortermer) suger. Men man lär väl sig på det med.

Nu längtar jag något fruktansvärt till helg så att jag kan få en jävla sovmorgon. Jag är inte alls van vid nio till fem-jobb. Imorgon skall jag försöka vara där redan vid klockan 08:00 så att man kan göra helg en timma tidigare. Det vore underbart, och gå direkt till after work.

2 comments:

Anonymous said...

fy fan vad vidrigt att de återanvänder gammal öl. aldrig att jag går till det stället..

Jane Doe said...

Jag tycker om stället, men jag skall försöka att ta mod till mig nästa gång och säga att jag baske mig betalar för fräsch jävla öl.