Monday, November 26, 2007

Istället för ett blödande hjärta

Trots jobb hela helgen tog jag bussen i lördags till Falkenberg. Vi skulle fira Madde som fyller år idag, och började med bowling. Det var riktigt trevligt, och vi fortsatte sedan att ha trevligt och umgås hemma hos Madde och hennes Daniel. Vi var väl knappt tio personer, körde lite tv-spel och snackade skit.

Jag vet inte varför men jag kände mig som en jäkla idiot ju längre in på kvällen det blev. Det berodde inte på mitt sällskap utan på mig själv. Till råga på allt lyckades jag ha sönder två glas och då de flesta drog sig hemåt och min buss inte gick förrän en timma eller två så kilade jag till Zätas för några öl. Träffade lite kompisar där och hade det helt ok. Missade bussen och gick istället för att möta upp P utanför en efterfest.

Varför springer man på fyllan över huvud taget? När P mött upp mig sprang jag ända till han utbrast "HÄR är efterfesten!" varpå jag tvärnitar, halkar på den blöta stenläggningen och faller pladask på min vänstra sida och även får en rejäl smäll i ansiktet. En monstruös bula i pannan dök upp bara sekunder efter att jag trillat, och näsbenet värker som bara den. Gick runt med kylklabb över ansiktet på efterfesten.

Dagen efter var det lagom roligt att vakna upp och bli hämtad i Falkenberg för att strax därpå bege sig till jobbet. Hade intorkat näsblod och min kropp mådde verkligen som den förtjänade. Och gör fortfarande. Som tur var syns det inte så värst, förutom några blåmärken och bulan plus en aningen svullen näsa. Däremot måste jag få igång rörelse i vänster arm så den inte blir stel. Jävla skit.

No comments: