Sunday, November 18, 2007

November

Så nu äntligen en ledig dag imorgon. Har jobbat som en idiot den senaste veckan och är riktigt trött.

I fredags tog jag en paus från jobbet på kvällen. Elin plockade upp mig vid 16:30 och vi körde till Falkenberg. Shoppade på systemet varpå jag bjöd Elin på en sådan där latte på The Lounge. Själv tog jag sådant där gott jävla kaffe som man gör i en bistrobryggare. Vilken jävla skillnad det gör egentligen, jag måste skaffa mig en. Hur som helst, vi hade en sjukt trevlig stund över kaffe och mörk choklad innan hon skjutsade mig till Anneli. Anneli fyllde 22 och vi var ett gäng som firade henne.


21:45 promenerade jag ensam ned mot stan. Främst då jag skulle se kompisar spela på Grand och Bakfickan men det dök även upp nya grejer som malde i mitt huvud och jag ville vara för mig själv en stund. Få en chans att andas. Mötte upp Sanna och Patrik uppe på Balkongsyndikatet där även Per och Henrik satt inne i ett rum och pratade. Det var längesedan vi umgicks men det var riktigt roligt att träffa dem och tjöta lite.


Till slut hamnade vi på Bakfickan, jag var ordentligt salongsberusad men Sanna var snäppet värre. Banden var ok och jag snusade upp mitt tjejsnus. Skojade med vakterna vilket inte var populärt eftersom de var jävligt trögfattade, och efter ett tag hamnade vi istället på Zätas. För att något senare hamna på Harry's. M var där såklart. Nyfriserad och oerhört attraktiv som vanligt men vi kommer alltid att vara ett mysterium för varandra, alltid. Det kanske är det vi tycker om. Förmodligen. Nåväl, så länge jag får skymta hans nuna lite då och då som gör mig lycklig så är jag nöjd. Man kommer väl förmodligen alltid att drömma om speciella människor hur man än vänder och vrider på sitt liv. Jag menar; de som jag trånade efter för några år sedan och kanske till och med ganska många år sedan, Ni vet sådana där som man tänker att man aldrig skulle kunna få, de har jag lärt känna och kanske fått vad jag velat. Och insett att det skulle krävas ett mirakel för att få de där människorna till att bli hälften så intressanta gentemot vad man trodde att de skulle vara (jag ÄR sagan om Den fula ankungen vilket jag kommer till i något annat inlägg). Men M hade jag kunnat tänka mig att försöka bygga ett liv med. Vilket jag bara känt med en annan människa, förutom M. Skillnaden är att O gör ont, det gör inte M. Mooh.

Det slutade med att jag följde med kompis Padde hem då jag var hemlös för natten och för att han är snäll. Fick sova på hans jävligt sköna soffa. Vaknade upp dagen efter och synade inredningen. "Han måste vara gay" tänkte jag för mig själv där jag satt i hans t-shirt. Men så kom jag på att sinne för stil och smak inte längre är könsbundet. Så dumt av mig att ens tänka liksom. Gick och rökte och lade mig igen för att sedan vakna upp några timmar senare. Mors sambo hämtade mig en halvtimme innan mitt arbetspass började. Då är livet pissigt.

Just nu ser jag fram emot mitt Stockholmsbesök mellan tredje och tionde december. Visst för det med sig en del gammal skit, men så där over all så känns det jävligt roligt.

Klezmer über alles.

Bild 1: Jag, Sanna och Någon
Bild 2: Jag i publik
Bild 3: Le Mechant

No comments: