Thursday, November 15, 2007

Passerad revy

Ja, usch. Lika bra att spalta upp alla jävla skit, snyggt och prydligt. Just the way I like it.

Förra helgen drog jag med mig min kollega ut i Falkenberg på fredagen. Vi åt thaimat, drack och gav oss ut på krogen med mina kompisar. Fyllesms började delas ut relativt tidigt och prio två, efter att min kollega såklart skulle ha det bra, var att få somna jämte M igen. Som för någon helg sedan, som för något år sedan. Han får mig att glömma allt, och jag blir inte längre kär.

Både min kollega och jag somnade hur som helst nöjda, och dagen efter fick jag skynda hem för att kunna deltaga i nästa äventyr; discobowling med mor, hennes sambo samt lite diverse lokalbefolkning med riv i. Förfest vid 15:30, bowling klockan 18:00, Toast Skagen och kycklingfilé med rödvinssås klockan 20:00 och så efterfest någon gång efter 23:00. Jag höll på att slockna vid 00:00. Drack kaffe och dansade klockan 00:30, promenerade hem 01:00.



Har lunchat och fikat med mina housewives, det är alltid lika trevligt.

Min kära Malin har gått över tiden på sin graviditet med två jävla veckor på torsdag. Är det hon eller jag som skall föda, undrar jag ibland. För jag är extremt otålig och nojjig. Jag önskar henne i alla fall all lycka med hela den där grejen.

Åkte upp till Göteborg i lördags och deltog i inflyttningsfest hos Erik och hans Jannika. Släpade med mig min laptop då Eriks dator ganska så orutinerat är på lagning och temat för kvällen var synth; musik behövdes. Jo men synth blev det, och trevligt hade vi. Ungefär så här; öl, prinsesstårta, synth, cigaretter, slagsmål, hemmafest, absinth, våldslekar, Cuba Libre och psykbryt. Runt 06:00-07:00 somnade jag efter att Eriks gentleman till storebror byggt en säng åt mig i form av två fåtöljdynor så att jag slapp ligga på golvet. Sedan lade han sig jämte på golvet, och det kändes tryggt vilket man tackar för!

Det blev några få timmars sömn innan hela festen vaknade igen, jag väckte min sönderfestade bror och försökte få fart på honom då vi lovat att besöka far. Jag hade dessutom lovat att laga mat åt herrskapet. Kom i alla fall till slut iväg till affären, handlade alla ingredienser varpå far kom och hämtade mig. Det blev en trevlig eftermiddag och kväll och jag fick även lekt lite med halvlillebror. Jag fick till och med en ofrivillig liten kram, hurra!

Dagen efter var jag trött på jobbet och spenderade mestadelen av tiden med att spana in målaren som målade sprinklersystem-rören. Vilket gjorde honom generad. Mig med, när jag kom på att jag befann mig på jobbet och kände mig måttligt attraktiv, och gick hem.

Jag känner mig fortfarande lika ensam och isolerad från vissa former av livets förmåner som andra tar för givet.

Den tredje december åker jag upp till Stockholm och stannar ungefär en vecka. Då kommer jag att träffa underbara människor, kanske även Malins nyfödda i Bromma, gå på japanskt julbord på EAST, se Breach på Debaser Medis, kanske dricka Irish Coffee, peka finger, blunda, dricka öl och försöka må väl.
.
.
.
Har Ni någonsin tänkt på att den bästa tiden i Era liv kanske redan passerat revy?

1 comment:

Anonymous said...

Ha må kunna bygga bo,men fan vet om ja e Gentleman;)