Wednesday, April 22, 2009

Styr upp, inte ned.

Veckan rullar på och så gör även jag. Paulina är i L.A. så det är ganska tomt hemma. Fast så känner jag visserligen i stort sett alltid. Den där saknaden som ibland blir olidlig och påfrestande för humöret. Det som jag verkligen inte behövt den senaste tiden. Men jag reser mig igen och nu är det nog mest det gråa vädret som irriterar mig.

Två morgnar har jag nu gått upp 05:30. Dragit på mig lite kläder och gett mig ut på snabb promenad i runt fyrtio minuter. När jag kommer hem sköljer jag ansiktet i iskallt vatten gång på gång, drar ihop en bra och nyttig smoothie och drar sedan iväg till jobbet strax efter 07:30. Visserligen drabbades jag av ett smärre missöde idag då jag välte ut nästan all min smoothie och det var fan inte lätt att torka upp och dessutom så får jag, när jag kommer hem, försöka lyfta på spisen och torka där under. Men skit samma, det känns bra att motionera innan jobbet i alla fall, och idag sprang jag till och med en liten bit av rundan. Det får inte bli för ambitiöst, då lurar jag mig själv. Men så länge jag faktiskt orkar ta mig upp innan jobbet på morgnarna så kommer jag fortsätta. Det är skönt att slippa känna att det är saker man bör göra efter jobbet ibland. Då vill jag bara ta det lugnt.

Visst är det så att man jämt kommer ha saker att göra? Det tar fan aldrig slut. Men det gäller väl bara att beta av allt eftersom helt enkelt och lära sig att prioritera. Jag skickade in en remiss till ögonläkare och väntar på svar därifrån. Snabb tid tack. Jag borde gå med i A-kassan, jag borde gå till tandläkaren för kontroll och även till öronläkare när man ändå håller på. Jag behöver skaffa pass. Och gardiner och överkast, måste styra upp mitt rum så att jag faktiskt trivs i det. Stortrivs i lägenheten som sådan, den är charmig med högt i tak, vardagsrummet har blivit mysigt med mycket levande ljus, röda sammetsgardiner och en fet tv. Köket är småcharmigt, om än något litet, men det funkar helt klart. Vi har en balkong på fasadens hörn vilket betyder stor balkong! Hallen går inte att göra så mycket åt just nu men den funkar den med. Så det är mest mitt rum som behöver fräschas till lite.

Jobbet funkar bra som vanligt. Det är nu på gång att jag skall ta lite HR-ansvarsområden vilket känns bra. Utmaningar är välkommet just nu, jag är singel och jag har all tid i världen för mig själv och saker runt omkring mig. Vilket förmodligen är anledningen till att jag börjat med mina temaveckor. Vet inte alls vad jag tänkte på när jag började med det men jag var förmodligen jävligt rastlös och tänkte att det kanske inte vore så dumt att sätta ett tema på nästkommande vecka. Den första veckan skulle jag försöka vara så sjukligt optimistisk som möjligt, och faktum är att saker kändes så himla lätt den veckan. Därför tyckte jag att det verkade vettigt och fortsatte att sätta teman. Jag kommer att börja skriva om dem här istället för på facebook som jag tidigare gjort, och som en liten uppdatering så har de gångna veckornas tema varit obotlig optimist-vecka som sagt, kärleksvecka, jesu lidande-vecka (under påskveckan) och nu den senaste Mia fixar-veckan. Det kan hända lite vad som helst.

Jag är rastlös, på ett bra sätt.

No comments: