Sunday, February 22, 2009

2009

Nåväl. Imorgon är det måndag och jag har chansen till att vända på hela skiten, igen. Jag har trots allt ett stort hopp för år 2009. Det känns som att det är ett bra år, både för mig och de mina. Om jag ser tillbaka på tidigare år så var 2007 katastrof och jag höll på att gå sönder. År 2008 blev jag halvt om halvt hel igen och det är väl bara att hoppas på att det fortsätter i samma riktning.

Det spelar inte riktigt alltid så stor roll hur jag mår på djupet, jag har ju lyckats skapa mig någon form av grund nu. Jag är efter drygt ett år på ERG fast anställd, jag har precis flyttat till en charmig lägenhet i Kristineberg tillsammans med min underbara Paulina som kommit till att bli en mycket betydelsefull vän till mig. Jag har träffat massvis med vänliga och intressanta människor och det fortsätter bara. Jag har styrt upp saker som adressändring och jag har köpt kockkniv och traktörpanna. Jag har två läkartider v. 11 varav den andra är fredagen den trettonde. Då får jag provsvar från min hälsokontroll jag var på för några veckor sedan genom företaget. Jag var jättenervös då jag äntrade Sophiahemmet, lämnade tre rör blod genom sänkan, kollade EKG, blodtryck, lungskick och lite annat smått och gott. Jag har aldrig gjort något sådant så det blir spännande och nyttigt att få provsvaren, även om jag gärna hade sett att de kom ett annat datum!

Jag har börjat spela gitarr igen. Ibland går det långsamt och jag blir därför frustrerad, men andra gånger flyter det på. 2009 är ett kreativitetsår har jag bestämt och lovat mig själv. Jag börjar så här.

Nu blir det tandborstning och Norwegian Wood av Haruki Murakami innan jag tar mig lite sömn.

No comments: