Monday, February 16, 2009

Den om otroheten

9:34pm X
Hej
9:34pm Maria
Hallå X
9:34pm X
Inte pratat med Y eller?
9:34pm Maria
Jo, lite. Vadådå?
9:35pm X
Jasså, nä blev lite förvånad att du
pratade med mig bara... ...
9:36pm Maria
Jaha. Alltså jag vet ju inte riktigt vad som hänt, hade tänkt ringa Y någon gång i dagarna och prata lite med henne. Men man behöver väl inte sluta prata med varandra bara för att det är slut
9:38pm X
Nä sant. Nä har ju hänt en del saker. Blev lite förvånad att inte Y hunnit svartmåla mig ännu.
9:38pm Maria
Ok. Jag stöttar alltid Y fullt ut, men nej, hon har inte svartmålat dig än. Vadå, har du varit stygg?
9:40pm X
Ja det har jag.
9:40pm Maria
Hon var ju ledsen och så när jag pratade med henne.
Ok, träffat en annan?
9:42pm X
Ehh, ja vi har haft det ganska risigt ett
bra tag och nu när jag och Y har haft ett uppehåll så råkade jag märka att en person jag tyckt mycket om länge råkade tycka det samma om mig…:(
Oundvikliga saker hände...
9:42pm Maria
Någon jag känner?
9:42pm X
Nja, vet inte. Jo det tror jag.
9:43pm Maria
Vem är det då? Alltså...jag klandrar ingen. Som sagt, jag kommer stötta Y fullt ut, det behöver hon när en sådan sak skett. Men jag tänker inte behandla dig som luft för det. Om du förstår?
Tror Y behöver komma bort från Falkenberg.
9:45pm X
Mmm, det hade hon nog mått bra av.
Kan ju inte komma och säga att jag bryr mig om Y nu för det låter ju sjukt patetiskt, men så är det. Jag tycker du är en vettig person och ville bara ta en chans att ge min version
9:46pm Maria
Ja, men klart du skall ha en chans med din version. Men vem är det?
9:49pm X
Vet inte som om det spelar någon roll. Men det som var så illa var att jag tog med henne till lägenheten... Fan, kärlek är inget man väljer eller styr över! Om du
blivit kär någon gång och helt plötsligt fått dina känslor besvarade så vet du att man inte tänker det minsta klart.!
9:51pm Maria
Men du har sagt till Y vem det är eller? Nej alltså jag vet inte. Jag tror att det tar lite tid för mig att förstå också, det har ju varit ni två sedan jag lärde känna Y. Man kanske inte tänker klart...det kanske inte är så lätt att förklara. Men det är oförsvarbart.
10:02pm X
jaha ok. Nä jag vet inte varför jag började prata med dig egentligen. Klart du skall stötta Y fullt.
10:03pm Maria
Ja, det kommer jag ju att göra såklart. Skall försöka få upp henne hit, hon
behöver som sagt komma ifrån Falkenberg lite.
Så länge hon har kompisarna där nere så skall hon klara sig utmärkt tror jag.
Det blir hårt ett bra tag, men allt har sin tid
10:06pm X
Jag försvarar inte det jag gjorde! Bara så du vet. Jag är jävligt ledsen för att jag gjort henne så illa. Är så jävla trött på att alla ser en som helt omänsklig bara för att man blev kär i en annan
10:08pm Maria
Det är nog inte det som folk har svårt att se X. Känslor är flyktigt, men inte handlingar på samma vis. Att ta tjejen till lägenheten bland Y’s saker är inte så klokt alls. Men strunt samma. Du skall inte försvara dig för mig eller behöva förklara. Vi vänner kommer ta hand om Y.
10:08pm X
Vadå behöva förklara? För du skiter i vilket eller vadå?
10:09pm Maria
Nej, jag skiter inte i vilket men det är inte mig du sårat, det är Y. Det är en sak mellan er två.
10:12pm X
Visst, ville inte rentvå mig inför dig!
Kanske bara inte framstå som en hjärndöd reptil!
10:13pm Maria
Nej, jag förstår
10:16pm X
Ta och ring henne hon skulle nog bli riktigt glad. Du får ha de bra.
10:17pm Maria
Mm, pratade med henne precis. Sköt om dig X.
10:17pm X
Detsamma.
10:18pm X is offline.

1 comment:

Anna Nio said...

Jag känner inte personerna över huvud taget, vet inte vilka de är bakom X och Y-pseudonymerna, men i mina ögon ser det där ut som att killen ville få dig på sin sida, och ville rättfärdiga vad han gjort med ett försvar om att det handlade om känslor.

När du klargjorde att du skulle stötta tjejen blev han direkt sur, vilket känns ytterst onaturligt om han nu vart otrogen mot henne. Så, som sagt, han ville höra att han inte gjort ett så hemskt fel som han faktiskt gjort, ville veta att du backade honom. Känns ganska konstigt att hoppas på en sån sak om tjejen är en vän du haft länge, och när det dessutom är han som fuckat upp.

Det är, som sagt, min opartiska tolkning av texten, utan att ha bakgrundsinfo eller personkännedom. :)