Thursday, December 27, 2007

Benazir Bhutto

Does that sound healthy to you? I mean, drinking can absolutely be fun..but do you NEED it?

I know it's not healthy. I know I'M not healthy. But at the same time; what exactly do we need, at all? The air that we breath, food and water? Technology, knowledge, human rights and so on? Right...but unfortunately that doesn't make me happy. Sometimes it feels like these things don't exist...I don't know, I'm a bit tired and lost right now.


Senare kände jag mig cynisk och en aning dyster. Var på sådant där humör då man ifrågasätter det mesta. Existentiella frågor när de är som bäst. Ja, jag gillar det faktiskt, men vissa dagar skäms man mest för att man tänker över huvud taget.

Idag när jag hade tagit mig till jobbet och satt och softade med gamlingarna i soffan slutade jag skämmas. Jag slutade le och jag slutade att dricka mitt välbehövliga kaffe. Beskedet i Rapport om mordet på Benazir Bhutto i Rawalpindi, Pakistan, kom som någon form av bekräftelse. Att allt det där en del av oss tar för givet inte finns. Jag blev fruktansvärt arg.

Sometimes it feels like these things don't exist.

Om det hade existerat en allsmäktig gud över hela jävla mänskligheten, och att denne någon var jag, så hade jag inte tolererat sådant där. Det är ju liksom inte bara mordet som är grejen utan vad som även komma skall. Människan är så jävla dum i huvudet och inte minst inkonsekvent.

Jag är inte så påläst om länders olika politiska stånd, men sådant där väcker min törst efter mer kunskap för att sedan samla min lilla här likt en 2000-talets Jeanne d'Arc och plöja meter efter meter av dålig karaktär världen om.

Och ja just det, trevligt värre att få skymta Carl Bildt i TV'n en stund idag. Wee! Jihad motherfuckers.

No comments: