Wednesday, December 05, 2007

Trötta fötter

Sitter och väntar på Jasmin i hennes lägenhet, Stora Essingen. Vart riktigt trött när jag kom hit i måndags, J gjorde te med honung åt mig och vi satt och pratade om allt möjligt och tittade på film. Sängen blev det strax innan 03:00.

Dagen efter (igår) vaknade jag och kände mig bättre i halsen. Kände mig dessutom lite mer entusiastisk när det gällde Stockholm, brukar i stort sett avsky staden första dygnet jag är här. Vet faktiskt inte vad det beror på, men jag skulle tro att det kan vara för att det är en hyfsat stor omställning att komma från Tvååker och hit. Hur som helst; tog bussen ned till Fridhemsplan där jag träffade en E, strövade omkring med en kaffe och några cigaretter till vi skiljdes åt vid Odenplan och jag tog t-banan till Medborgarplatsen. Mötte upp David, styrde kosan till Pelikan så herr'n fick sin gubbröra och köttbullar innan vi mötte upp Olle och satte oss på Carmen. Där vi blev fulla.

Idag tog jag mig från söder runt 13:00-snåret efter att ha stannat vid systemet. Hoppade av vid Fridhemsplan och handlade enormt mycket mat varpå jag släpade hem all skit hit. Nu är jag helt slut och väntar på att J skall komma hem så jag kan laga mat åt oss innan vi svidar om för en kväll på underbara Stureplan (tror jag). 50 Cent och hans G-Unit skall ha förfest i Stockholm och vi råkade hamna på gästlistan tack vare J och hennes kontakter. Skall försöka ta det hyfsat lugnt idag så att jag klarar av imorgon och resten av min vistelse här.

Imorgon blir det mat och dryck hos Ingemar innan vi beger oss till Debaser Medis för att se Breach. På fredag är inget bestämt, på lördag är det japanskt julbord på East på eftermiddagen och resten är nog också rätt så oplanerat. Bara att höra av sig om någon vill träffas.

Idag nyser jag som en idiot. Hurra.

No comments: