Wednesday, March 05, 2008

MIna drömmar

De kan förstöra flera dagar för mig. Något som nöter i en varje sekund. Jag tror visserligen att det kan vara nyttigt att ha något så där i tankarna ibland, som får en att fundera och växa i sig själv. Folk är så jävla stressade så de hinner inte med sådant. Sedan går man in i väggen. Och kommer med klyschan att nu skall man börja lyssna till sig själv. Jojo, vi fattar.

Hur som helst, jag vaknade upp med ångest idag.

Jag var bunden till ett spöke, som var en man. Jag var fånge i hans hus och han hindrade mig från att se min älskade där ute. Gardinerna rörde sig hotfullt när jag stod i fönstret och såg ut över havet och de becksvarta molnen, och såg japanska stridsflyg avfyra missiler över Sverige. Huset var sterilt men samtidigt smutsigt och i rummen fanns ingen logik alls. Han fick mig att känna mig älskad men på något äckligt och perverst vis. I badkaret låg en människa i vatten helt livlös, med en hårtork i sin hand. Till slut fick jag lurat mannen till att ta sitt liv på samma sätt och jag var fri. Jag flydde huset och sprang ut i solen. Där jag stötte på mannen igen men den här gången fast för alltid.

Jag har känt mig jävligt illa till mods idag, som så många andra dagar efter mardrömmars inverkan.

No comments: