Thursday, March 13, 2008

Snabben

I lördags var jag trött, hade en förstörd vänsterfot, svidade om och kilade hem till Jasmin på Stora Essingen. Vi drack vin, tog bussen in till stan igen, tog varsin Mojito på överfulla Nox (mest för att möta upp resterande sällskap). Sedan vart det Esque, mina linser var sjukt torra, jag tjafsade med en fransk ragata som vägrade lyfta på sin franska rôv som ockuperade min plats, vann, introducerade The Monkey Dance, stampa med Leroy och basketdansen på dansgolvet för mitt sällskap och resten av Esque. Kom hem vid femtiden, lade mig 07:00 och kunde inte sova för att jag frös trots täcke, överkast och filt.

Dagen efter var tom och menlös en bra stund innan jag mötte upp Jasmin på centralstation för en promenad bort till Hard Rock Café vid Odenplan. Sade hej till gårdagens sällskap varav en var födelsedagsbarn. Han heter Alessandro, det är italienskt. Gick på toaletten och lämnade sedan HRC för att skynda till Odenplan och t-bana till Slussen, ut på Götgatan och upp till Södra teatern där jag skulle möta upp Mårten som hade beställt två biljetter på fyllan för ett tag sedan. Reich & Szyber + Ika Nord kan man typ inte säga nej till. Det var skitbra, vi gick till något ställe vid Hornstull kanske som typ hette Judith & Någon (Edith, Berit?) och tog några öl. Jag glömde att betala för mig (förlåt Mårten), rusade hem och sov.

Jobb jobb, det går fortfarande bra och jag trivs. I måndags åt jag middag, som ni säger här, med Phil och Vijay (indisk aussie som är kollega till oss från Perth) på Bröderna Olsson och herrejävlar vad monstruös deras hamburgare är. Yikes. Mat med en styck tillhörande öl fick vara nog, jag gick hem och sov.

Igår var jag fnittrig på jobbet, måhända p.g.a. att det var tisdag och tisdag = Vampire Lounge och jodå, vi var på VL även igår. Det började lugnt med nästan ingen öl alls då Phil och jag hade djupa diskussioner och faktiskt ingen tid att lyfta glasen men sedan höjdes tempot vilket resulterade i en aspackad, totalt aspackad, Maria m. sällskap (Rossi och Paulina kom också), vi givk hem vid stängningsdags och på vägen hem hittade Paulina och jag en trasig men käck resväska. Vi tog med den hem.

Idag hittade jag inte mitt VISA-kort och inte heller mitt körkort eller de tre skivorna jag fylleköpte av Gavin som vände plattor på VL, har varit übertrött på jobbet men till slut kom det fram att Paulina hade fått ta hand om sakerna så länge natten till idag, och nu är jag bara skittrött. Jag vill sova. Semitinitus.

No comments: