Monday, March 09, 2009

2 mars IV

Mitt liv är i ständig förvandling, det är endast på senare tid som jag känner mig stark i frågan. Bara mitt beslut om att bejaka min musikalitet stärker mig något oerhört, det känns konstigt nog som ett vuxet beslut och något jag borde göra mycket oftare. Det kan komma ut något alldeles oväntat ur det och det är det som är så jävla spännande. Men jag måste skärpa mig i sådana fall.

Ett annat beslut som jag fortfarande arbetar fram (arbetar strukturellt nu) är att rata människor. Inte lägga ned tid på människor som inte förstår vad man gör för dem. Jag är så jävla trött på att jag lägger ned tid på personer som är lika tomma som jag efter en känslomässig rannsakan. Jag träffar nya människor hela tiden som förmodligen är värda att lägga ned tid på för att lära känna men det fungerar inte längre för mig att göra det samtidigt som alla gamla relationer tar av min energi de med. Jag skall försöka att inte längre lägga ned tid på torrbollar i min omgivning, människor som man verkligen får tvinga på lite omtanke för att sedan knappt få någon visad uppskattning.

Det kommer att göra ont nu framöver men det är en smäll jag får ta. Jag kommer inte att höras med en hel drös med folk p.g.a. ovanstående exempel. Jag kommer inte att kämpa på egen hand för att hålla kontakt, det är över nu.

1 comment:

Anonymous said...

Smart tjejen. Man ska inte hålla sig med människor som man inte får ut något av att ha en relation med. Relationer ska vara utbyten av tankar, känslor och gåvor(inte prylar och sånt, utan emotionella och"spirituella") Enligt min mening iaf.