Thursday, October 08, 2009

En tranbärsjuice, tack

Dag 3

Frukost: Havre- och quinoagröt med havremjölk
Middag: Lime- och ingefärsmarinerad tofu med nudelwok
Kvällsmat: Smörgåsar med avocado, sallad, röd paprika och rödlök
+ Flapjack

(Nu är jag riktigt jävla trött på att skriva vad jag äter om dagarna, men jag antar att det mest är tillfälligt och har ganska mycket med mitt tema att göra. Sorry.)

Kom upp i god tid – återigen. Det är riktigt skönt, jag har sluppit att stressa så väldans mycket den här veckan och ändå kommit i tid till jobbet. Nästan.

Dagarna då jag är effektiv och fokuserad följs om vartannat. Börjar få ordning på saker på jobbet, det har den senaste tiden lagt sig lager på lager med uppgifter. Jag är kvinna och jag trivs med multitasking, men ibland ger jag nog sken av att godta hur mycket som helst. Kanske p.g.a. att jag sitter med ALLA odds mot mig. Jag är ung, jag är tjej, jag är blond och jag är outbildad. Man vill visa att man besitter så mycket ambition och törst efter kunskaper men ibland sitter man och slits mellan vad man skulle kunna kalla vanlig frustration och nervous breakdown. Och av egen erfarenhet så är det inte särskilt klokt.

Efter jobbet gick jag runt kring Hötorget någon timme och satte mig sedan på Centralen någon timme, tog en juice och tittade på avgångar. Någon stund senare möttes jag upp av Maria med sällskap och vi sprang ifatt en buss och hamnade ute på Djurgården för att se Raised Fist på Tyrol. Mycket passande att jag hade köpt biljett till Raised Fist under min sXe-vecka, även om RF inte verkar vara så fundamentala. Däremot går ju straight edge och hardcore hand i hand för att göra en grov generalisering. Det var mindre passande att jag utanför Tyrol inte hittar in biljett. Jag lät de andra gå före, ställde mig och väntade på bussen som vänt för att kolla om den var där, men icke. Jag gick och letade i parken och visst sjutton har jag så jävla mycket tur att jag hittar min biljett där, trots att det blåste något fruktansvärt ute.

Väl inne njöt jag av konserten, köpte en hoodie och en t-shirt och drack givetvis alkoholfritt. De var oerhört samspelta och professionella, och det kan ha varit den bästa spelningen de gjort som jag varit på, och då har jag sett dem sex-sju gånger. Inget kommer dock någonsin att slå första gången jag såg Raised Fist på Hultsfred då de hoppade in i sista stund för ett band som ställde in. Deras framträdande gick rakt in i mitt härta från första början! Trött och nöjd tog jag sedan buss och t-bana hem, käkade två smörgåsar och däckade.

1 comment:

Anna Nio said...

Men shit vilken sjuk tur i oturen att du hittade biljetten, haha!