Monday, October 05, 2009

Introduktion; sXe och vegan

Jag har alltid tyckt om att utmana mig själv på många olika sätt och vis. Jag blir fruktansvärt lätt uttråkad och understimulerad som människa, och jag har med tiden märkt att det egentligen bara är något som jag själv kan påverka.

Jag har ingen bra grund till det hela, eller någon intressant historia, men jag bestämde mig bara för att vecka 41 så skall jag leva det liv som en vegan gör och även som straight edgare. För nej, det är ju inte riktigt samma sak. Och det här handlar inte om att varken förlöjliga något eller tvärtom hylla, utan det är helt taget ur tomma intet. Man får dock ganska mycket inspiration och insikt om man som jag håller musikgenren hardcore nära hjärtat.

Så, först och främst håller jag mig borta från kött-, fisk, ägg och mjölkprodukter. Jag undviker även animaliska E-nummer, en princip som gjort det något mer komplicerat! Jag bär varken ull eller skinn. Sist men inte minst så bojkottar jag nikotin, alkohol och koffein - allt som räknas som droger, samt promiskuöst sex (vilket helt klart blir den lättaste delen att hålla sig borta från).

Från måndag till söndag.

1 comment:

emmi said...

du är awesome