Thursday, September 15, 2005

Galla

Efter mycket tårar och en massiv blockad i luftstrupen, så funderar jag på att antingen läsa One Step Further - Responses to HIV / AIDS eller Discussing Women's Empowerment - Theory and Practice. Fan vilken härlig nattlektyr. Något skall man ju läsa. Böcker fullproppade med statistik och skit, heh.

Jag behöver lite sådana där texter och böcker så att jag får rensa mitt huvud från allt som gör ont för tillfället. Det har varit en jobbig natt och jag är rädd att det börjar bli ett mönster - igen. I sure as hell hope not. Ikväll har Diamanda Galás musik fått vagga min ångest på sitt så destruktiva och helvetiska, men ändock moderliga sätt. För att få lite funky känsla i magen då och då har väl även Blind Melon funnits med sina fina bitar på min playlist. Eller ja. Jag har sällan en hel playlist, utan väljer låt efter låt, för hand. Iaf, två heta tips! Blind Melon är rätt lättlyssnat, men bör ej underskattas! Diamanda Galás däremot har väl lite avant-gardestämpel över sig. Snälla, försök att vara lite villiga och innovativa, era kräk!

Om man läser i ze Glossary längst bak i AIDS-boken, så kan man lära sig följande:

CSWs är en förkortning av Commercial Sex Workers,
GTZ står för Deutsche Gesellschaft für Technische Zusammenarbeit (Germany) (Säkert något nazi-aktigt)
och på sidan 82, lite innan bokens mitt, så har jag fastnat vid ett litet utdrag som lyder;

If we do not succeed to have ideas for a better future...who will?

Det kan vara värt att betänkas. Eller vad fan vet jag. Kan inte alla bara bli vänner, liksom?

Pussisar!

No comments: