Tuesday, September 13, 2005

Jag finns

Jag har en blog - alltså finns jag.

Eller varför har man en blog, egentligen? Jag vet att jag har tagit upp frågan i någon gammal uppsats, men vad jag kom fram till har jag ingen aning om! Därför tänker jag testa själv och se vad det ger.

Idag har jag varit duktig och sökt lite jobb. Efter snart två veckors arbetslöshet, samt viljan att kunna hitta på lite saker framöver, får mig att bli rastlös och orolig över att pengarna jag tjänat ihop, sommaren som varit, skall tryta. Tillbudet på lediga jobb är som bekant inte så många, särskilt inte om man är en kräsen och naiv, ung flicka som jag. Jag skickade iaf in en jobbansökan till sekreterare på Varbergs Energi, pers. assist, ett jobb i en fotobutik, på Gekås och till Varbergs Finans. Det vore rätt ballt att få kvällsjobb på Varbergs Finans vilket är ett stort inkassoföretag. Då får jag sitta och ringa upp alla ni som satt er i skuld och knipa, mohaha. Riktigt jävla kul.
Om man kanske skulle försöka rita lite, nu när man fått lite "ro" från allt jobbsökande.

God afton!

1 comment:

Peste said...

samma layout som mig...fint...kör hårt så ska jag vara flitig besökare... kram