Tuesday, September 13, 2005

Star Slight

Kvällen är fortfarande ung, och här sitter jag som vanligt. Knackar höger pekfingernagel mot underdelen av mina framtänder. Spänningen stiger. Och låten tar slut. Fuck, jag gillar At the Drive-In skarpt.

Men så känns lite Misfits och en öl i sikte som en liten tröst. Den kan ju inte bara stå där i hyllan, liksom. Eller? Dessutom är jag varm. Ölen med. Jag funderar över varför amerikaner jämt tackar en gud så fort något bra händer. Så fort de är skillade på något sätt, så är det en gudagåva, och så fort en faders son räddas ifrån att drunkna i en flod, så är det oh lord och thank god som gäller. Mariah Carey m.fl. har sådan jävla tur, för de fick sina röster genom Jesus. De är som små vackra budbärare, skickade av någon helig man för att sprida lycka i vår värld - och sälja skivor! Det är ju skitbra. Däremot så är det aldrig någon övre makt att skylla om det händer något dåligt. Då är det negrer, eller ett land på andra sidan oceanens fel. Stabilt! :) Jag tror att stjärnorna på den amerikanska fanan lider av mindervärdeskomplex. Annars tycker jag om USA, och skulle väldigt gärna vilja resa dit! Jag kanske bara är avundsjuk, och har diverse komplex jag med, heh. ;)

Jag måste klippa mig, och skaffa ett jobb. Och nej, jag tänker inte sova nu. Av ren rutin så brukar jag sitta och vänta på att de sänder några avsnitt Köket på TV4, och vanligtvis somnar jag till det också. Och Svarte Orm sänds på femman klockan 03:00-03:30, och därefter börjar Köket 03:45, så jag har snart fullt upp!

Jag klarar mig, oke´?!
Hang loose.

No comments: