Thursday, September 14, 2006

Covered In Clichés

Igår: Åkte till Falkenberg med mor, var på rutinmässig synundersökning då mina linser är slut, kollade affärer och bjöd mor på en fika. Vi köpte likadana linnen, pubertalt sött, inte sant? Jag köpte även ett par hängslen. Motiv? Jag har ingen jävla aning, kommer förmodligen inte ens att använda dem. Passade sedan på att sätta mig ute i solen och njuta av en cigg, även det dokumenterades med vår nyinköpta kamera.

Idag: Steg upp ur sängen vid fascinerande 14:30, högg en fullkornssmörgås och följde med mor på en promenad när hon kom hem från jobbet. Högt tempo och sommarvärme - vi var slutkörda när vi kom hem båda två. Till kvällen slängde jag ihop lite Paneng Gai som vart helt ok, och resten av kvällen fylldes ut av diskussioner, ett par öl och åtskilliga rökpauser.

Nu: Negativt. Haft en del att tänka på den senaste tiden vilket gör att jag känner mig lite stressad/pressad. Natten började helt ok, men efter att ha sett en film på femman, Hemlig till döds, så slog det ned lite mer påtagligt. Det var något i filmen som framkallade någon form av tillbakablick hos mig själv, och det jag ser gillar jag inte. Även om huvudrollen inte kan identifieras med mig, så är det ångest, ångest och ångest som allt kretsar kring. Nåväl, enough 'bout that. Lite tråkigt att natten skulle sluta som den gjorde bara. För nu skall jag gå och lägga mig, somna och slippa det här. Slippa dåtid.

Ha en bra dag.

No comments: