Monday, September 25, 2006

Jaga get.

Sådär ja, nu var det ett tag sedan. Har verkligen inte orkat skriva eller varit motiverad till det den senaste tiden, vill inte gå in på detaljer. Men nu är jag här, så Sverige kan försätta sig i rörelse igen. Grattis!

So, en förälderlös vecka har passerat, och mor m. sambo kom hem från Rhodos tidigt imorse vid 04:30. Då vaknade jag av en moders kram, och jag måste bara få påpeka att det var det bästa jag varit med om på länge. För det första är jag i behov av kramar för tillfället, och att vakna sådär var underbart drömskt och vackert. Jag älskar verkligen min mor. Hon är underbar, och har inte minst lyckats très parfait med att skapa en fantastisk varelse, nämligen mig! Haha.

Under veckan som varit har jag sysselsatt mig själv med att äta för lite, jobbat några turer, misskött mina sysslor i hushållet samt varit ute på småäventyr. Tisdagen spenderades en liten stund i Falkenberg med Anneli. Jag åkte hem till henne och drack lite kaffe och käkade glass. Mest snackar vi ju skit, men det behöver inte nämnas. På onsdagen tog jag bilen (vars turbo var ur funktion till mitt förtret) en sväng till kära Göteborg. Plockade upp födelsedagsbarnet Maria, som fyllde 26 år, och parkerade inne i stan vid Heden. Vi lunchade på Rockbaren och gick sedan lite i affärer innan vi körde hem till Erik i Mölndal för att fika och tjöta lite, plus att jag inte sett honom på ett bra tag. Där var även Eriks nyfunna skånska, Jannika. Hon var en urgullig och sansad person, och tiden gick fort medan kaffet slank ned i våra sötmagar. Jag tog först farväl av Mölndal, och släppte sedan av Maria i Balltorp. Sedan vart det en timmes ensam bilfärd hemåt, och väl hemma gick jag och kände av mina nyinköpta Cheap Mondays. Torsdagen blev tredje kvällen jag satt i min ensamhet på kvällen med ett glas vitt eller en öl och filosoferade ända till gryningen gjorde sig påmind.

Fredagen kom, och kvällen bjöd på två förfester med gamla tjejgänget, och sedan utgång. Förfesterna var sjukt trevliga, och trots att Harry's mest var belägrat av 40+ så var det trevligt även där. Vi dansade oss svettiga, för att sedan hämta ut våra jackor och spendera sista halvtimmen på Zäta's. Stortrivdes där med, så over all var det en störtskön kväll med kära återseenden titt som tätt. Bl.a. 3/4 av Vains of Jenna som satt på uteserveringen, där jag försäkrade mig om att det fortfarande går åt rätt håll för dem. Inget personligt favoritband, Jimmy som sjunger låter som en skitunge på speed för det mesta, och enligt min smak så blir det lite för mycket knulla/supa/knarka-image. Men, man kommer inte ifrån att bandet besitter talanger, och jag tänker då främst på Nicke som lirar gitarr. Han är även den som enligt mig är mest avslappnad och står stadigt på jorden. Nog om det!
Till slut följde Sara mig till bussen som tydligen inte gick, så jag mitt nöt ringde direkt till taxi och åkte hem för 500 kr. Det kändes jävligt bra, håll käften.

Efter att det ännu en gång kändes jävligt bra dagen därpå då jag vaknade jämte laptopen med sminket kvar och urvidrig stank i käften efter pizza utan tandborstning efteråt, så jobbade jag 14:30-21:00, åkte hem och gjorde mig snabbt i ordning igen och körde till Falkenberg och Annelis lägenhet. Där satt tre salongsberusade flickor, och jag drog med mig en av dem, Mica, till Smedjan. Jag gick dit för att se mina vänner i By Night leverera musik på scen med samma eminenta klass som vanligt. De bjöd även på en hel del nytt material från deras andra fullängdsalbum som släpptes i Europa idag, vilket var intressant och inte sämre det. Stämningen var underbar, jag träffade massvis med killkompisar där som jag inte ser så ofta, och jag blev lyft och buren hitan och ditan i vanlig ordning. Efter att ha fått en smärre kick av att bli piskad av Nicke S' dreads i ansiktet då jag stod längst fram till Adrians vassa stämma, så bestämde jag mig för att fortsätta kvällen i Falkenberg, trots jobb tidigt nästa morgon. Egentligen gick jag fram för att röja utav bara helvete, men så när jag kom fram så upptäckte jag att mina skor inte alls var väl lämpade för detta. Vilket självfallet inte hindrade mig från att deltaga i mosh pit då snälle Nicke backade upp mig och snällt slängde in mig i kaoset. Fast jag kom lindrigt undan, det gör jag för det mesta.
Efter spelningen gick Mica och jag in bakvägen för att få en glimt av Adrians relativt nyfödda Nova, och sedan begav vi oss till Anneli igen och vidare ut på stan. Eftersom jag körde den kvällen så vart det alkoholfritt, men det har inte så stor betydelse för mig. Och när man ändå var nykter så märkte jag att man faktiskt då kan passa på att boosta sitt självförtroende med alla komplimanger man får under kvällen, istället för att tvärt glömma av dem. Den roligaste helgen på ett bra tag, jag körde hem, pratade med söderkis för att sedan sova i två timmar innan jobb igår på morgonen.


Jag behöver ingenting tillägga mer än att det här tillkom på MSN ikväll. Det är skönt att ha en själsfrände som är lika slö och cp som en själv. Vi diskuterar udda personligheter, och att isolera sig för att ägna tid åt att, tja...skapa, typ?

Erik: Men jag är rädd för att bli helt ensam.
Jag: Mm, jag med.
Jag: Vill inte isolera mig liksom. Kanske periodvis, men nä.
Erik: Jag skulle vilja isolera mig med nån ett tag.
Erik: Nu skall msn starta om sig.
Jag: Oj. Ja, men precis. Jag hade nog hellre isolerat mig MED någon ett tag då.
Erik: Ja, det vore skönt. Är man två kan man samtala, och dra sig undan om man börjar störa sig på varandra. Men är man ensam kan man börja störa sig på sig själv, och det är svårt att dra sig undan från sig själv.
Jag: Precis, det vore koolt. Fast jag hade helst velat dokumentera det mestadels, också.
Erik: Jaaa, plus att jag skulle vilja isolera mig på ett naturskönt ställe.
Erik: Typ en vacker stuga, eller nåt. I bergen, förslagsvis.
Jag: Jo
Jag: Elda brasa
Erik: Ja! Och laga god mat.
Jag: Mm
Jag: Jaga get
Jag: :D
Jag: Eller kanske inte
Erik: Läsa böcker framför brasan, sitta och fundera, samtala, jaga get
Erik: Eller, vadå jaga get :D
Jag: Jaga get
Jag: :D
Erik: Hahaha
Jag: Du och jag måste fan jaga get någon gång.

Godnatt folks, jag gillar er!

1 comment:

Ohfelia said...

Du är så söt och jag blir så glad av att läsa dina ord :)