Tuesday, October 03, 2006

Karlar som kommer för tidigt.

Urtrött efter nästan en veckas vistelse i Sthlm så sitter jag åter på mitt rum med benen uppslängda på sängen och laptopen i mitt knä. Billy Bragg sjunger för mig, och avrundar natten lite fint. För ja, då jag sätter punkt här ikväll så blir det förmodligen sängen, det är så fruktansvärt utmattande att åka tåg hitan och ditan, och tanken på att jobba tolv timmar imorgon med två n00bs gör mig inte piggare. Därför skall jag försöka fatta mig så kort och koncist som möjligt ang. veckan som varit.

Samma dag jag kom upp, onsdag, så blev jag bjuden på jättegod mat och rom & cola. Trevligt sällskap, och sedan besök på Pet Sounds Bar, Carmen samt Indigo. Paulina skuttade förbi utanför Indigo, varpå jag rusade ut och ett kärt återseende ägde rum. Tråkigt nog var hon tvungen att skynda vidare, men underbart är ju som bekant kort! Vi kom hem någorlunda i tid ( tror jag) och fick lite välförtjänt sömn.
Dagen efter lämnade David mig för att jobba natt, och efter att ha jagat runt på hela söder efter en passande outfit till morgondagen så landade jag i Davidss lägenhet igen, och det var både ensamt och kallt. Till slut beslöt jag mig för att sova, jag hade fortfarande ärenden kvar att springa med på fredagen då jag enbart hittat en 30tals-klänning på Time Out, väska på Lisa Larsson och en vit fjäderboa på Smink & Perukmakar'n under dagen som varit.
Efter att ha sovit rätt skönt så skuttade jag iväg på ännu en shopping spree på fredagen. Skuttandet varade inte länge, det byttes till förmodligen relativt dystra miner, suck och stön samt en sjuhelvetes ont i fossingarna. Efter ca. fyra-fem timmar hade jag fått tag på det mesta jag behövde och återvände till Skånegatan där jag vilade en ytterst liten stund med min värd och begav mig sedan till Primo runt hörnet för att inhandla vår mat; varsin stenugnsbakad pizza. Jättegott!

Jag kunde äntligen koppla av lite när David och jag hamnade på förfesten för kvällen. Innan dess hade jag stressat med att försöka göra mitt bästa gällande kvällens tema. På med alla prylar jag köpt de två senaste dagarna, och så våga håret. Jag brände mig för jämnan på det 200gradiga järnet, men vill man vara fin så får man lida pin. Förfesten var iaf trevlig, och sedan gick vi i samlad trupp till Hootchy Kootchy. Där bjöds det på gott sällskap, intressanta utstyrslar lite här och var samt småshower. Den här kvällen tror jag att David och jag blev ungefär lika berusade, jag gick barfota när vi skulle hem, och vi kunde inte annat än att låta bli att terrorisera en korvkiosk på vägen hem med att vela om vad vi skulle ha och inte ha. Stackare. Trubbel på vägen hem (Åsögatan), sedan rom, tjöt och sömn på Skånegatan.

Lördagen var seg, men vi kom till slut tillrätta, gjorde oss i ordning och styrde svansarna mot nästa äventyr; födelsedagskalas! Vi mötte upp Davids bror, Erik, och drog sedan tillsammans till partajet. Det var intressant och rätt så trevligt. Eftersom åtminstone tre i partygänget mestadels var engelsktalande så fick man surra runt med en brokig blandning mellan svenska och engelska under kvällen. Erik, David och jag sade farväl och tackade för oss, för vi skulle nämligen vara så ofina och kila vidare till Debaser Medis. Väl där blev det många öl och drinkar, och jag trivdes med att vara i David och Eriks sällskap. Vi avslutade med att kila på kebabställe, och sedan delade vi på oss och gick hem och sov.

Vaknade sent på söndagen och David fick skynda till jobbet nästan med en gång kändes det som. Ensam en kväll igen...men nej! Schleten efter några dagars supande så släpade jag mig till baren Nada och mötte upp en Oscar som höll mig sällskap under kvällen. Vi drack en hel del öl och diskuterade allt mellan politik och typ konstiga jobbsaker. Det var väldigt gemytligt trots att jag var väldigt trött. Efter fyra-fem öl fick det vara nog, vi sade adjö och gick var och en hem till sitt och sov.

Snoozade hela måndagsmorgonen då dörren öppnades vid 12:30 ungefär, till min förskräckelse. Jag blev visserligen lugn av att se David stå där i hallen, men samtidigt tänkte jag "shit, jag skulle ju upp i tid och städa och diska". Men det blev inte riktigt så. Irriterande med karlar som kommer för tidigt, liksom.

Och nu har jag åkt tåg. Har inget att tillägga, peace out.

No comments: