Monday, October 09, 2006

PMS pt. III

A stod och fnittrade åt mig då jag tydligen var riktigt sömnig och svarade i nattmössan, som vanligt. Hon stod och plattade håret medan jag fortfarande låg och halvsov i soffan. Lotti från Halmstad skulle tydligen köra till Falkenberg och A undrade om jag ville följa med dem ned på stan och äta något eller fika. Jag vände och vred på mig, gäspade och gnydde säkert lite för att visa att den här damen var trött! Men samtidigt, det hade varit trevligt att träffa Lotti då jag inte sett henne sedan tidigt i somras, tänkte jag. Jo men det är klart jag följer med! utbrast jag, studsade upp och drog på mig kläderna. Man kan säga mkt om mig, men att bli omotiverat hurtig på morgonen är jag expert på, om jag vill.

En timme efter det kom Lotti innanför dörren, och hennes två månader gamla körkort lagliggjorde vår färd ned till stan. Och den dagen fick mig på gott humör. Det var A, Lotti och jag. Lotti och jag har en förmåga till att fälla drypande sarkastiska kommentarer till folk runt omkring och kryddar diskussioner med löjlig pessimism och överrealism. Vi tre fick oss många många goda skratt p.g.a. detta, och efter att ha lämnat kvar 3/4 av den thaimat vi beställde in på Royal Thai samt tagit varsin kaffe på Falkmanska så kändes det som att vi PMS:at sönder hela Falkenberg. Men det var en härlig dag, jag gillar sådan humör som präglade den där dagen, och tro det eller ej men vi tre fick även gått igenom en hel del allvarliga diskussioner också. Det handlade mestadels om relationer, killar och killar. Sedan en hel del killar, killar och så en gnutta sex. Förvånansvärt liten del om sex om man jämför med vad vi oftast brukar tala om. Nästan så man skäms lite. Vi drack vatten hemma hos A efter allt, rökte rätt många cigg och efter en stund kände jag att det blev dags för mig att bege mig hemåt. Medan de andra förberedde sig för ännu en utekväll, så körde jag till jobbet vid 19:00. var helt slut p.g.a. kaos redan vid 21:00. Sedan återstod bara tio timmars vakenhet, och dagen efter satte jag punkt för helgens aktiviteter genom att sova mellan 08:00 och 17:00, vi åkte iväg och åt en fet hamburgare och jag satt och slappade vid Xbox på kvällen.

Idag har jag duschat.

No comments: