Tuesday, October 10, 2006

Nostalgika


  • Timotejschampoo hos farmor och farfar
  • Färgglada godisklubbor som man kunde spela flöjt på på Danmarksfärjan
  • Ika i rutan, Lillstrumpa & Systeryster och Sunes jul
  • Dateparfymerna (i gammal upplaga förstås, tänk Pamela och Felicia)
  • Hockeykort (jag samlade på Pittsburgh Penguins, Florida Panthers samt Modo)
  • Manicklar (!!)
  • Top Hat
  • Calippo
  • Sagosoppa med Mariekex (farmors)
  • Hoppa twist
  • Toy
  • Kapsyler i Danmark
  • Sockrade popcorn i Danmark
  • Putta kula (spaghettikulan var finast)
  • Krispix

Berätta, vad är nostalgi för dig? Refresh my mind eller lär mig en helt, för mig, ny era!

7 comments:

David said...

- Nike basketskor med gröna fatlases.

- Att åka förbi hus där jag tidigare bott.

- Köttfärslimpa med potatis, brunsås och lingonsylt.

- "Femgänget" böckerna.

- Upplands väsby.

- "Betty blue" filmen.

- "Breakfast club".

- "Into my arms" Nick Cave.

- Playmobile (piratskeppet).

- England.

Jane Doe said...

Ah. Femgänget som "Vi fem"? Kittyböckerna och namnmössor bör tilläggas! Och lego. Riktigt lego.

Anonymous said...

- Jockeydeo
- Snowjoggers
- Den lilla elektrikern
- Europe
- Star Wars
- Refreshers
- Samla Garbage Pale Kids-kort
- Ettöressmällare och smatterband
- Indiana Jones
- Luftpistolsskytte
- Niondeklassarnas breakdance på skolgården
- Roxette
- Ugnspannkaka med fläsk
- "Expeditioner" i dagvattensystemen på Årstafältet
- Pop-up (sedemera Calippo)
- Salpeter & sockerbengaler
- BMX
- Graffiti
- Brännboll
- Tälja barkbåtar
- Paula Abdul
- Hoppa sönder utbrända/kraschade/dumpade tjålburkar
- Meta
- Belinda Carlise
- Tioöresgodisar
- Alice Cooper
- "Luffare" - korvbröd med sallad och dressing (vad en mellanstadie-elevs budget klarade av)


Dateparfymerna har inget som helst nostalgivärde, men jag gjorde minsann en kampanjhemsida för just date under en praktikperiod i gymnasiet...

David said...

Yay, som i "Vi fem". Man blev alltid hungrig när man läste dom där jävla böckerna då dom alltid innehöll ingående beskrivningar av allt som åts.

Jane Doe said...

Då har jag nog inte läst tillräckligt många Vi fem-böcker, kommer nämligen inte ihåg något sådant. :) Jag var nog mer en Kittytjej.

Och Date fanns förmodligen i nästan varenda tjejs rum som är i samma ålder som mig. Ju fler olika Date man hade, desto bättre helt enkelt!

Anonymous said...

- Lejon biafra
- Rockford tar över
- Torspo 500
- Lösviktsgodis utan självplock ("en sån.. två såna.. hur mycket har jag kvar?)
- "Set me free" Sweet
- Anorak med badges på
- Cykel med limpa
- Lego
- Fantomen
- Zündappmoppe med 70-kubiks nia
- Flåklypa Grand Prix
- Ronnie Peterson
- Dag Vag
- Takanobrudar
- Litet paket Stanton
- Pysselsidor på text-tv
- "Sattelit" Ted Gärdestad
- Portello

Jane Doe said...

Fröknar som tvingade i en mat. :( En gång fick jag inte gå ut och leka om jag inte åt upp fiskskinnet. Jag tyckte inte ens om fisk. Tyckte iofs inte heller om att vara utomhus och leka, hähä.