Monday, October 09, 2006

PMS pt. II

Vaknade tidigt på fredagsmorgonen av att Anneli gick och låste efter sin pojkvän som lämnade lägenheten för studier. Kom in och lägg dig här! sade hon, och jag virade yrvaket täcket kring mig, lämnade soffan och slängde mig på sängen innanför A. Jag somnade snabbt igen, var verkligen urtrött efter dagarna som varit. Runt 10:00 vaknade jag till igen, låg och småpratade lite smått sövande med A, och låg och höll om henne en längre tid då hon kände ångest svepa över henne. Jag vet själv hur det känns att längta efter en famn att ligga i vid ångesttider, så jag ställer självfallet och gärna upp för de jag bryr mig om.

När min mor hämtat mig och jag landat på hemort igen, så var det dags för jobb kl. 15:00. Satt på kontoret och försökte desperat ringa in någon som kunde ta mitt pass nästa natt då jag planerat en utekväll m. bl.a. en guidingtur för D's käre lillebror Erik som bor i Sthlm. Det såg mörkt ut, och jag styrde om planerna drastiskt. Det fick helt enkelt bli utekväll på fredag igen, istället för lördag. Följden av massutskick av sms och flera tillbaka var en solid plan inför kvällen, jag fick gå lite tidigare för kollegan, cyklade hem vid 20:40 och var i Falkenberg vid 22:00.
Där satt Jimmy och A i hennes lägenhet och drack lite medan de tittade på Idol. Spännande. Tiden gick snabbt, och vi tog en taxi till Grand där vi egentligen skulle möta upp Erik, men efter att ha bestämt oss för att dissa Grand och istället kila till Harry's så ägde mötet med 08:an rum där utanför. Regnet öste ned och vi satte oss uppe i lugnet på övervåningen och slukade några öl. Vi bekantade oss även lite smått med Erik, och efter någon timme så styrde vi våra lurviga mot Zäta's. Där fanns allt möjligt folk, en hel del kompisar och såklart min favoritvakt Göran! Kvällen flöt på fint, och Erik och jag beslöt oss för att köra vidare festen på Harry's efter 02:00. Väl tillbaka där vart det mer öl tills stället stängde kl. 03:00 och vi gick till Entill Pizzeria (så JÄVLA fyndigt namn) och hamnade någon halvtimme efter det på en skum efterfest på Fajan.
Det var skönt när Erik och jag kom därifrån, vi gick till A som inte bor långt därifrån, tog en cigg på hennes balkong medan Erik väntade på sin taxi.

Over all var det en skittrevlig kväll, det verkade som om min "gäst" hade det rätt så schysst trots alla bondläppar och fyllehundar. Nu inväntar vi bara juletider då han hänger med oss ut ytterligare en gång!

Somnade ytterligare en natt på soffan, likt ett litet barn. och nästa dag skulle visa sig bli riktigt trevlig, trots PMS deluxe.

Fortsättning följer...

No comments: