Monday, October 23, 2006

Kråkor och kärringar.

Nyss hemkommen från kalas, och vilket kalas sedan! Jag brukar tycka om kalas i största allmänhet då det ofta bjuds på tårta och kakor vilket jag är fruktansvärt svag för, men idag vart det total katastrof. Ungefär såhär gick mina tankegångar under kvällen:

Jag skall aldrig skaffa ungar...fan, måste de springa runt sådär? Om A inte håller käften snart så nitar jag honom. Skitunge. Och H är ett brådmoget jävla stört barn. Sluta glo på mig. Och sluta vara så jävla barnsliga! Och I var ett mycket behagligare barn när han hade talproblem och var knäpptyst. Förutom när han skrek av frustration då ingen förstod honom. Nä, katten som ligger i soffan är typ vettigast i rummet, kan inte alla vara som du? Suck...och allt jävla tjöt. Varför sitter jag jämte två cpkärringar? "Glansig blus med krås som gick såhär, så tjusigt! Och vid slutet av armarna också". ÅH. Usch, det kryper i kroppen, jag får en blodpropp snart. Snackar ni om Prince? Fan, jag tror faktiskt att jag får en blodpropp, när som helst. Hela bordet vibrerar...och mor glor på mig. Vad vill du?! Jaha...det är mitt ben som har nervositetsparkinson som skakar hela rummet. Sorry, mor...men jag får fan en blodpropp snart! Usch, jag mår illa. Fan, det kliar överallt och jag kan inte sitta still. Kan verkligen inte. Men vill inte framstå som ett jävla dampbarn heller. Andas. Jag kanske ÄR ett dampbarn? Åh, jag ser mig själv som i en spegelbild, i fönstret. Jävligt nöjd med håret faktiskt, mm. Snyggt! Vilken het räka jag är. Men vadfan? Jag vill hem, nu! Nikotin, mor. Om jag ser uttråkad ut och suckar lite diskret, sådär lagom så att mor märker, då kanske vi åker hem? Nähe...var dryga då. Usch, vilken jobbig luft det är här inne, jag måste ha frisk luft, och en cigg. Snart kommer jag att få ett jävla anfall och typ börja gapa och skrika. Kanske funkar att råka välta stearinljusen på bordet? Fast det kanske är lite överdrivet...

Hjälp. Jag vet att jag är skadad, men jag blir fan helnervös av sådant där. Nu är jag iaf hemma till slut. Sitter med ett glas vatten och försöker lära mig att andas regelbundet igen.

Hade en trevlig lördagskväll iaf. Anneli och Karl hämtade upp mig och vi styrde kosan mot Falkenberg. Karl släppte av Anneli och mig, och vi satte oss utanför Kronan och drack upp vår medhavda alkohol. Sedan blev det Zätas, jag lämnade in mitt kort i baren och 5 starköl, 2 Cosmopolitan och 2 Niks senare plus en kråka på kvittot så var det Harry's nästa. Där dansade jag som en tok med Cuba Libre i högsta hugg, och kvällen avrundades med ett härligt återseende av Marcus på vägen hem till Anneli. Det var ett rejält tag sedan. Trevligt!

Mica ringde klockan 11:00 dagen efter och frågade vad jag gjorde. Eh...jag typ vilar? Jag ringer dig sedan. Någon timme senare dök Mica upp hos Anneli, och vi hade några härliga timmar tillsammans. Vi pladdrade på lika mkt som vanligt, och det handlade i vanlig ordning mest om relationer och sex. Alltid lika spännande.

Idag körde jag till Falkenberg, klippte mig, fikade med Emma och därefter lyckades jag även få i mig lite kaffe hos Anneli då jag hämtade en ring som jag glömt där. Mysigt att träffa tjejerna.


Tydligen 80's retrodiscorock. Märk väl min vägskylt i bakgrunden.


Det var en sak till som slog mig när jag satt på kalaset ikväll. Barn är hemska. Kärringar är krystade. Jag, däremot. Jag är så jävla lagom.

M

10 comments:

Anonymous said...

Det är fullt naturligt att växla över till yxmördarstilen på urspårade barnkalas, släktmiddagar eller menlösa firmamingel. Personligen ser jag alltid till att ha ett krogbesök inbokat efter fullgjort värv.

Väl vet jag inte om den märks, än mindre vad det är för skylt. Klippningen vart iaf kanon!

Anonymous said...

Vadå vägskylt? :P

Jane Doe said...

Oh ja. Fast så som jag kände igår har jag nog aldrig känt innan. Släktjippon på mors sida brukar för det mesta vara trevligt, förmodligen p.g.a. den höga prioriteringen av att njuta av god mat men framför allt även god dryck. Sprit alltså.

Alltså...på den övre bilden ser man en vägskylt till vänster om mitt huvud, stående mot väggen. Alla vägskyltar äro icke runda!

Anonymous said...

Den syntes ju knappt alls. Fick verkligen använda fantasin för att urskilja den. Kweeeeh!

Jane Doe said...

Passa dig, annars kommer jag att paya a visit i Mölndahl imorgon och elda upp din 382733tums-datorskärm.
Klipp dig och skaffa ett körkort så kanske du lär dig att bli vuxen och urskilja saker UTAN fucking fantasi! Punk. Förresten har jag haft körkort i två år och fyra och en halv dag nu. Det borde firas med tårta!

Anonymous said...

Vad ARG du är!

Jane Doe said...

Komma här å va arg!



(I min blogg!)

Lägg ned för fan, här skall bara vara glada miner, typ smile.

Anonymous said...

Jag är inte arg jag är trött!

Anonymous said...

Jag ser heller ingen jävla vägskylt :s

Jane Doe said...

Men skit ni vägskylten!