Monday, October 30, 2006

De-tox

Blev hämtad av Marie på lördagskvällen och efter att hon stannat vid Shell för mitt rutinmässiga inköp av Lucky Strike så ställde vi bilen vid musikskolan i Falkenberg, och ringde på hos Emma. Fem minuter senare satt vi ett rum fullt av gamla barndomsvänner. Eller fullt och fullt, vi var iofs bara sex stycken den kvällen, men det räckte! Vi hade galet roligt, och efter en stund blev vi sju då Anette kom förbi. Under en av alla rökpauser på förfesten blev jag återigen påmind om varför vi tjejer hållit ihop så pass länge och varför jag tycker så fruktansvärt mkt om dem! Jag berättade lite om saker som hänt den senaste tiden och de visade totalt stöd och fick mig nästan till tårar med de fina orden som sades. Visst är det lite fyllesnack över hela grejen, men det ligger ändå en hel del i ord vid sådana tillfällen också!
Hur som helst, vi gick tillsammans till Harry's, satte oss en stund med något att dricka och sedan smet jag iväg en snabbis med André som vi träffade där, till Zätas. Där var rätt så tråkigt, och efter att jag träffade Anneli och Lottie på Zätas så gick vi tillbaka och betalade oss in på Harry's. Drack och dansade en timme innan de stängde stället, pustade ut en sväng på Falkenbergs pizzeria medan pizzorna gjordes, och sedan blev det hemgång med full taxi till Anneli. Tog en sista öl till pizzan och somnade sedan behagligt på madrassen.

Dagen efter struttade jag ned till stan för att ta en fika med tjejerna plus Sara som var hemma från Sundsvall. Mycket trevligt. Provade en ny dryck på Ståhlboms som hade smak av citron, lime och ingefära. Den skulle tydligen vara nyttig och de-tox, så jag kände mig extremt nyttig och hälsosam! Otippat.

No comments: