Saturday, June 16, 2007

Everybody loves a chubby dude


Så för alla som älskar Turbonegro väntade det en trevlig tillställning i onsdags kväll på Marie Laveau. De hade releasefest för sitt nya album Retox, och bandet skulle vara på plats för att DJ'a och ha sig. Jag hade redan tjuvlyssnat på albumet en vecka innan det kom ut, men det kändes ändå kul att gå dit.

Jag mötte upp David vid Slussen och vi kilade vidare till Marie Laveau där vi träffade två av hans kompisar, två himla trevliga tjejer. Efter en stund kom även Ingemar och vi drack öl, öl och öl. Det spelades hyfsat bra musik och stället var fullt.

Jag gick fram till scenen och ropade på Hank von Helvete som, för er som inte är insatta, sjunger i bandet. Jag ville bara påpeka att jag tycker att de är underbara som fan varpå Hank ger mig en puss på munnen. Maken till en mindre sexig människa finns nog nästan inte, men det känns ändå som en stor dygd för mig att ha fått en kyss av tjockisen! Sedan gjorde han förmodligen narr av min dialekt och utbrast "underbart" flera gånger i mikrofonen, och efter att jag fått säga det en gång själv också så begav jag mig tillbaka till baren för mer öl.

Vi avrundade kvällen med någon timme på Kelly's, sedan skulle jag ha mitt fettomål på McDonalds innan jag sprang till bussen runt tre-fyra.

No comments: