Saturday, June 16, 2007

Idioter överallt

Det här har jag försummat en hel del den senaste tiden, lite tråkigt. Men jag har på sätt och vis inte lyckats med att bunta ihop alla känslor och intryck, jag har gått runt och varit jävligt arg och less p.g.a. olika saker och sovit bort dagarna, eller städat.

Jag är sjukt pank nu egentligen, det blev så illa att jag blir ensam i min lägenhet här i sommar och därför får stå för hela hyran själv och andra tillkommande kostnader. Detta är egentligen ekonomiskt sett omöjligt för mig som student med sommarlov, men jag har fått sälja av fonder (får huvudvärk av att tänka på hur mycket) och även fått ta lite av min skatteåterbäring. Jag skiter i hur gnällig jag än må låta, men jag har haft ett sådant förskräckligt oflyt sedan jag flyttade hit upp så det finns fan inte. Karlar är ta mig fan idioter, på riktigt. Pengar är otillräckliga, orken finns ej och vid vissa tillfällen har även vänner svikit. Mitt upp i allt har jag lyckats att slarva med mediciner och skit vilket inte gör saker bättre.

Jag vet att jag är slarvig. Jag kan vara enormt slarvig, men jag vet att jag har rätt till att vara arg. Jag har rätt till att vara så jävla rasande att jag skulle kunna förvandlas till en Godzilla, bege mig in till fucking jävla Stockholm och trampa ned halva stan. Käka lite människa. De duger ingenting till ändå, lever är det enda de gör (ungefär som barnen i Afrika som bara svälter liksom).

Haha, Erka.

Förra helgen kommer jag inte ihåg vad jag gjorde på fredagen, men säkert inget alls. Om det inte var då jag fikade med Malin och Karin. Jo, så var det. Sjukt trevligt. Vi snackade gamla minnen vilket är himla kul. Jag älskar dem båda.

I lördags stack jag in vid tio till Bröderna Ohlson där tre falkenbergare satt och längtade efter mig. Det var skönt att vara ute med tre pojkar, vi drack öl och snackade musik. Sedan träffade jag på Ingemar som lockade med oss till Harry B James. Där satt vi och klagade på musiken, snackade mer musik och drack mer öl, såklart. Sedan tog Ingemar och jag t-banan efter att ha testat automaterna på perrongen (vilket resulterade i en chokladkaka och en pucko), och innan jag kunde ta bussen hem så sjöng en herre ballader för mig på tåget. Lovely, jag höll på att kissa på mig av skratt.

Söndagen var nog lugn tror jag. Sedan körde jag ned i diket med min dygnsrytm genom att vara vaken i ca. 32-38 timmar. Jag var på så kasst jävla humör att jag helt enkelt inte kände för att gå och lägga mig. Ja just det ja förresten, det var då jag fikade med Malin och Karin.

Fuck it.

2 comments:

Anonymous said...

"Karlar är ta mig fan idioter, på riktigt."

Där slog du huvudet på spiken. Fast å andra sidan är väl kvinnor det också, fast på sitt eget sätt. Orka folk. :)

Jane Doe said...

Alltså, vi är idioter på ett mer finstilt sätt. Vi kommer hur som helst undan med det. ;p