Saturday, June 23, 2007

Hemma

Så fick jag äntligen komma ned till västkusten igen. Det var fullt på de flesta tåg, och jag fick därför först ta ett tåg från Stockholm till Hallsberg, sedan från Hallsberg till Herrljunga och till sist Herrljunga-Varberg. Kom fram 21:15 efter nästan sex timmars tågfärd, vi åt och pratade lite innan jag fick lite sömn. I torsdags åkte jag in till Varberg för att träffa Karin, och passade på att hälsa på Madde och Elin som jobbar i Varberg. Vi bestämde att vi skulle köra till Falkenberg på kvällen och försöka få ihop nästan hela gamla tjejgänget för att käka glass på Skrea strand eller något.
Efter många om och men så körde jag ut vår Volvo C70 Cab. Vilken skön känsla att sitta i en öppen bil här på kusten. Jag hämtade upp Karin och Marie, och inne i Falkenberg så mötte vi även upp Madde, Elin och Emma. Två av oss fattades, Malin uppe i Stockholm och Sara som befann sig i Värmland någonstans. Vi köpte massvis med godis, chips och cola, körde ned till stranden och satte oss med vy över havshorisonten. Mycket trevligt.

På midsommarafton så stack mor och jag in till Varberg då hon tyckte att jag skulle ha något nytt på mig på kvällen. Det blev en vit jeanskjol, hurra. Sedan på kvällen så gick vi bort till mors och hennes sambos kompisar, ett stort sällskap med fjorton tillhörande ungar. Hjälp. Men det gick bra, och jag fick i mig lite mat, öl och baileys innan Karin kom och hämtade mig. Vi körde till Falkenberg och Slätten där bl.a. Emma och Elin var. Folk var fulla, vi drack öl och spelade lite kubb och hade trevligt. Alldeles lagom. Sedan åkte Karin och jag hem runt 00:00.

Idag skall vi på fest hos Elin och sedan ut på krogen. Jag är dock jävligt trött men samtidigt inte den som bangar p.g.a. något sådant tramsigt. Dessutom skall jag jobba imorgon, och börjar 07:00. Men njetski, är det fest så är det. Kan hända att det är bilkörandet som gjort mig matt och trött, vi tog en rejäl sväng idag med bilen, passade på när det var fint. Det var extremt nära att jag kom in i en poliskontroll, jag blev rejält nervös och mors sambo sade att jag tappade färgen i ansiktet, men som tur var så slapp jag med nöd och näppe. Det tackar man för!

Sedan skall jag även jobba måndag-onsdag. Nästa helg tänkte jag spendera i Göteborg och besöka Metaltown. Min storebror ville ha förstärkning i öldrickarlaget, de skall tydligen sitta ett rejält gäng utanför, och sedan kila in när det är något band som är värt att se. Var sjukt trevligt förra året. Kom dit Du med!

Och så några hårbilder:


No comments: