Sunday, September 30, 2007

Survivalism

Ikväll har rödvin varit min bästa vän. Ikväll har jag inte ens kunnat titta min mor i ögonen utan ständigt undvikit med flackande blick och nervösa leenden. Jag avskyr det, och det eller de som gjort mig sådan här. Några enstaka snordroppar har runnit nedför bryggan ned till överläppen när jag inte orkat gå undan för att bekämpa det som tvunget skall ut. Det tar verkligen aldrig slut, detta mitt helvete. Jag vill ju skriva om så mycket mer än om sådant här varenda jävla gång.

Att hitta ett sätt att komma vidare i sitt liv och/eller ändra det är som att söka en helt ny religion. Ibland är allt bara glasklart. Igår bestämde jag mig för att byta lås till mitt hjärta och inte släppa in någon på väldigt, väldigt länge. Igår bestämde jag mig för att det bara är att helt enkelt ha rätt jävla inställning. "Nu skall jag må bra".

Jag märker att mor tittar hit, hon ser att jag lider varenda liten sekund. Ibland önskar jag att jag var ett pussel som gick att plocka isär för en liten stund. För jag vill inte synas och jag vill inte oroa. Jag vill inte få människor i min omgivning att känna sig maktlösa.

Vissa är inte konsekventa. Men jag lovar, det här är allvar. Jag får vara konsekvent för Era usla jävla handlingar. Jag vet att det stärker mig i längden, så om ett bra tag kanske jag kan tacka Er för att jag är den jag är. Och nu handlar det inte enbart om det motsatta könet, men igår var jag helt överens med mina hjärnspöken om att jag är jävligt tacksam över de relationerna jag haft de senaste åren. Jag har träffat underbara killar som lärt mig saker både om mig själv och om människan som sådan. Jag är tacksam för den tid jag fick i Ert jävla rampljus. Men fan vad Ni sårat mig och fan vad ni betett Er klumpigt. Det är inte bara jag som skall växa upp och lära mig om livet och ett oklandervärt beteende. Det är så Ni fått mig att känna.

SMIDIGT. Det jag skall göra nu är att dricka upp mitt kaffe, ta en cigarett och gå och lägga mig. Vad fan är jag vaken för när det känns så här. Kanske för att det oftast känns lika förjävligt när jag väl sover.

Jag önskar att jag slapp skriva sådant här.

No comments: