Wednesday, October 24, 2007

Disciplinerad diskvalifikation

"Ibland önskar man fan att man spenderade tid med någon som faktiskt bryr sig."

"Jag avskyr det mesta ibland. Särskilt nu. Skulle kunna dra från allt. Folk är så jävla gråa."

Mina närmsta tjejkompisar säger att jag brukar kunna vara jävligt duktig på att skicka iväg dumma fyllekåt-sms om helgnätterna, och det stämmer bra det. Men vad de inte vet är att jag är hyfsat duktig på att skicka iväg ångestfyllda sms likaså. Så party är jag ibland, som man märker här ovanför. Och ibland blir jag arg på mig själv, särskilt när man ser det så här efteråt.

För vad har egentligen jag för rätt att sitta med självömkan och beskylla människor för att inte bry sig eller för att vara gråa? Men det är bara en liten bråkdel av mig som blir så där arg. Resten av mig är så inne i de där tankarna att jag inte vill förneka vad jag känner. Så lyder mina känslor, och vill man inte kännas vid dem så slipper man givetvis.

Jag är inget obligatoriskt.

Ett liv i Stockholm hade kunnat bli bra, om jag för en gångs skull kunde få med mig lite flyt. Kanske skulle man byta ut "Stockholm" mot "Göteborg"? Jag vet inte än. Jag har väldigt svårt att skingra tankarna en kväll som denna. Allt hade likagärna kunnat vara inget alls, och en inre röst skulle skära i decibel.

Jag, som känner mig så ensam, skulle rent teoretiskt kunna bli världens mest disciplinerade människa. Skaffa mig ett jobb och jobba häcken av mig, eftersom jag redan är ensam. Utöver jobb skulle jag kunna ta upp modellandet igen. Fast då skulle jag förstås bli tvungen att deffa en hel del. Så rätt mat och träning under superb disciplin. Jag hade kunnat få in levnadsmönster som heter duga. De säger ju att man mår bra då. Jag skulle kunna använda min negativa energi, och omvandla den till tusenfald positiv. Och även om min vardag hade varit fylld av aktivitet, så hade jag köpt mig en gitarr. Och de som ville komma och hälsa på, de som ville vara en del av mitt liv, som ville ge mig kramar och le mot mig, hade fått göra det. Om det inte hade gjort ont.

Jag skulle kunna betala en gigolo för kramar.

2 comments:

Tigger said...

Känner med dig där...

Pixy said...

Inte den tonen unga dam! Hmpfh! "Byta sthlm mot gbg". Vafalls! Skärpning i leden osv osv..

Du ska få en stor kram när du kommer upp. Tills dess får du nöja dig med en sån här --> *kram vännen*