Tuesday, October 23, 2007

En kvinnas suputvals

Jag känner att jag har lite onödig historik i hjärnan på ointressant händelser som ligger och skräpar. Ibland är det svårt att få fram nytt material när gammalt täpper till. Det kanske är en alkoholkrämpa, jag vet inte.

Har lyckats smäcka in tre exemplariska karatefylle-helger i raken, vilket visserligen på sätt och vis inte känns som något nytt alls.

Jag var uppe i Göteborg för tre veckor sedan. Mötte upp min käre storebror i stan och köpte ett jävligt snyggt nitbälte som gick i brunt innan vi tog spårvagnen ut till far i Västra Frölunda. Käkade lunch i form av avocado med räkor och stenbitsrom till förrätt, oxfilé till huvudrätt samt crème brulé till efterrätt. Efter det tog jag ett fotbad innan vi gick ut med lillebrors koola radiostyrda bilar, och jag kan väl säga som så att jag ägde Tynnereds gator.

Efter det satt vi mest och tjötade, storebror och jag slängde i oss lite kvällsmat innan far skjutsade oss till kvällsaktiviteterna. Jag landade i Mölndal hos Erik och anslöt mig till honom, hans tjej och hans storebror. Detta följt av sangria, konstig musik, knivlekar, litauisk sprit och öl. Vi tog en taxi till Masthuggstorget och mötte upp lite folk innan vi gick till Sejdeln. Jag fick hälsat på en hel del konstigt folk innan Eriks storebror vänligt gick med på att följa med mig till Sticky Fingers strax efter 02:00 (vilket iofs slutade med att i stort sett alla hängde på). Jag ville nämligen kolla upp så att min storebror som befann sig där mådde väl. Och om så inte var fallet, skulle jag starta slagfält tagna ur 300 såklart.

Han mådde bra och jag kunde slappna av. Jag älskar min bror, så själva glädjen i att se honom var oslagbar trots att vi hade setts några timmar tidigare. Sedan träffade jag på Sara som annars håller till i Sundsvall som var en riktigt glad överraskning det med. Plus att dessutom en Lina kom springandes. Alltid lika roligt att spontanträffa människor.

Jag var full och rolig, till slut stängde Sticky Fingers vid 05:00 och vi gick till 7eleven för att shoppa innan vi tog en taxi hem till efterfest i Mölndal. Slötjöt, cigaretter, Sambuca följt av fingrarna i halsen fick sätta punkt för morgonfesten och vi somnade allihop.

Dagen efter var lika med frukost och Invader Zim.

Helgen därefter träffades Anneli och jag på fredagen. Det var egentligen menat att bli en hyfsat lugn utekväll, bara man hittade på något liksom. Vi fixade lite mat, tittade på Idol och drack sprit. Och en hel del tjöt såklart. Till slut åkte vi med Mica och Parvel till stan. Jag betalade mig in på Harry's för att kolla läget som givetvis var jävligt dött. Istället gick Anneli och jag till Zätas. På något konstigt jävla sätt blev vi ytterst fulla, jag fick sms från Gio-M och en stund senare stod han framför mig i baren på Zätas. Anneli, M och jag drog till Harry's strax innan stängningsdags vid 03:00. Anneli och jag gjorde två praktvurpor på dansgolvet, jag sade dumma saker till folk och sedan blev det taxi hem till Anneli. Jävligt trevligt. Dagen efter tog jag med mig Anneli i en taxi för lite frukost på Ståhlboms för att sedan gå och handla godis på vägen hem. jag fick även lekt av mig på en lekplats.

Helgen som var blev helfestlig. Den redan nämnda vinprovningen var väldigt trevlig, maten var god och sällskapet var lyckat. En riktigt lagom fredag, som en fin invigning av helg och ledighet.

I lördags var jag trött men stressad...hela dagen. På kvällen liftade jag till Falkenberg med en katolsk libanes som till slut ville gifta sig med mig. Jag blir så trött på sådant där. Jag borde över huvud taget sluta upp med sådana där dumheter men jag har alltid varit oaktsam av mig som om det jag besitter inte är värt annat än att utsätta för konstiga situationer och risker. Skit samma, nu har jag ett fjärde nummer i min mobil som jag döpt till "Svara Ej". Jag börjar bli orolig.

Kom i alla fall in till stan gratis, tittade förbi Elin och de andra tjejerna på en öl innan jag anlände till välkomstfesten för Madde som varit i USA ett år. Jag blev inte så full, då. Vi gick in till puben, närmre bestämt Zätas. Det var mest för att fördriva lite tid innan vi drog vidare till Grand som inte är mitt favoritställe direkt. Det visade sig dock att K lekte trubadur på Bakfickan vilket resulterade till lite underhållning och öl trots allt. Sedan blev det Zätas igen. Öl, fylleri och skitsnack. Jag hittade Sanna, och efter att ha jagat folköl på pizzerior så tog vi taxi till efterfest med två killkompisar till mig samt två andra konstiga snubbar. Vi blandade groggar på fulvodka, Fun Light och vatten, slogs (jag lyckade på något konstigt sätt göra en jävla flygande mara på Jocke, 90 kg, så han föll i golvet med en smäll), och avslutade med en pokerturnering som jag vann. Det är alltid lika roligt när karlar underskattar kvinnor i poker. Jävla mesar.

Sedan gick jag och lade mig, och dagen efter var bara jävligt slö. Snipp snapp snut, så var jag suput.

No comments: