Monday, January 14, 2008

Naturens gång

Ok. Så fick jag ta farväl av min favorit på jobbet idag. Han levde på övertid med sitt urusla hjärta, så det kom inte som någon chock. Han var redan död när jag började 14:00, men han låg där fridfullt och såg precis ut som om han sov. Med knäppta händer, en liten bukett på hans bröst och svept till midjan i ett vitt lakan. Begravningsbyrån kom strax efter 16:00 och jag fick hjälpa honom upp på båren.

Död är lika naturligt som födsel.

Varför man inte skall dricka Coca Cola Light? Well...för det första; roligt att någon kommenterar! Det vore dock roligare om det handlade om något annat än läskeblask.

Jag har sedan länge förstått själva syftet med lightprodukter, men jag har faktiskt aldrig förstått grejen med det. Fascinationen av light. Jag vet folk som, trots att de inte erkänner, tror att det är jättemycket nyttigare med lightprodukter, att de skall bli smala och hälsosamma med hjälp av lightprodukter. Sedan kan de smälla i sig snabbmat tre-fyra gånger i veckan.

Det får tala för sig självt. Vi har alla våra principer och åsikter; jag dricker i stort sett aldrig lightprodukter eftersom jag tycker att det är fjantigt och inte lika gott, jag köper smink och diverse andra skönhetsprodukter på The Body Shop då jag tycker att de står för sjukt bra saker och jag tycker inte alls att det är trevligt att duscha. Och så där skulle man kunna hålla på i all evighet för att andra personer skall reagera på olika sätt och säga "men usch, hur kan du tycka så?" eller tvärtom.

Så: Sluta dricka Coca Cola Light!

För övrigt är jag väldigt spänd och nyfiken inför att åka upp till Stockholm igen. Det blir härligt att ha en hel del personer närmre, och att börja på ett nytt jobb (som jag inte fått än) och att bo i en ny lägenhet känns minst sagt spännande.

3 comments:

Anonymous said...

"Varför man inte skall dricka Coca Cola Light? Well...för det första; roligt att någon kommenterar! Det vore dock roligare om det handlade om något annat än läskeblask."

jag ska inte fråga mer saker om läskeblask, jag lovar. anledningen till att jag frågade denna gången (förrutom att du faktiskt skrev om det då) var för att jag började undra om det gått ut någon ny alarmerande varning om att light-produkter var "du-dör-på-fläcken-farligt" då jag har en när och kär som bara kan dricka Light om han nu ska dricka coca cola.

ha det bra och hoppas flytten till storstan går finfint!

Jane Doe said...

Ja, jo. Det var inte riktat som någon vidare kritik angående kmmentaren! Jag kan diskutera läskeblask anytime! :)

Jo...smaken är ju som baken och tycker folk bättre om Light så visst. Men jag känner mig en aning skeptisk!

Tack så mycket, kram!

Anonymous said...

Anledningen till varför jag är så smal som jag är, är tack vare att jag röker Marlboro lights.