Tuesday, January 01, 2008

Ég skuli vaka

Det finns en person som jag bryr mig väldigt mycket om som jag märker mår mycket dåligt. Jag tycker att det är skitjobbigt för jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Vi har för mycket distans mellan oss både på det geografiska och själsliga planet. Men jag vill verkligen inte se en människa gå sönder. Jag skulle vilja släppa allt och bara ta första bästa tåg. Eller beställa två biljetter till Island.

Men jag är inte säker på att han vill ha hjälp från mig. Eller rättare uttryckt; jag är rätt säker på att han inte vill ha min hjälp. Även om det inte är illa menat från hans sida. Nåväl, jag ser inte att det inte skulle ordna sig till slut, så jag får bara ge det lite tid. Och komplettera med två styck musikvideos.


Att vakna upp och upptäcka att solen och allt ljus är bortom räckhåll. För att till slut, en dag, finna solen igen. En stor dag.


Att vara oerhört vilsen. Resten talar videon om.

No comments: