Monday, April 28, 2008

You? Me? Meyou?

Det har varit en jäkligt knepig helg, men inte sämre för det. I fredags blev det inflyttningsfest hos Chrull och Madde i Hammarby Sjöstad. En jättefin lägenheten, alldeles nybyggd så de har fått bestämma själva hur saker och ting skall te sig. Ovärderligt. Gott tilltugg och mycket folk. Hade egentligen tänkt kila till söder för att visa min t-shirt för Honom efter att alla som står mig nära droppat av på festen, men plötsligt blev det en avstickare till Stureplan och Sturecompagniet för att ta farväl av en bekant vars jobbuppdrag i Stockholm är slut och det blir hem till basen NY. Hamnade på övervåningen där det bara var att dricka med friska tag. Förutom att där fanns några vänner och bekanta så är det verkligen inte mitt ställe alls. Jag skulle ha sagt hej, dragit ett glas och sedan begett mig till söder men det är ju lätt att vara efterklok. Nu var Han visserligen fortfarande vaken när min taxi stannade utanför, men det är något man inte bör ta för givet.

Dagen efter satt all den där skumpan som en smäck i skallen, och jag mötte upp Kriz från Sundsvall som kom ned och hälsade på. Vi rog en smörgås på Svart Kaffe och satte oss i Vitabergsparken med kaffe. Sedan hem för att ladda inför nästa omgång i Vitabergsparken, fast nu med Solbacka och öl. För att sedan gå hem där sällskapet utökades och jag gjorde Daquiris åt oss allihop. Vi gick sedan en sväng till Metro men herrejävlar vad det där stället blivit dåligt på riktigt. Var där för något år sedan och då var det åtminstone ok, men inte nu längre. Om jag skall vara riktigt ärlig så går jag nog ta mig tusan till ett ställe på Stureplan en ställen som Metro på söder. Tycker att det känns lustigt med sådana där ställen. Sedan var jag fruktansvärt trött och seg iofs.

Igår käkade vi lyxfrukost hemma, gick ut och kvasishoppade innan vi gjorde och fina för gårdagens föreställning på Berns. Vi var sju personer som satte oss på Berns Asiatiska och käkade efter ett menypaket som hörde till Einstürzende Neubauten-spelningen. Bentobox med sex olika smaker eller något liknande, och då jag inte är så mycket för japanskt och diverse likt så var det väl ingen höjdare direkt. Vi gick sedan upp på balkongen och inväntade bandet.

Så sjukt jävla bra de var live.

De spelade i över två timmar och jag lämnade inte min plats på balkongen en enda gång trots att svetten nästan rann - det var fruktansvärt varmt där inne i lokalen. För det var även fruktansvärt vackert, och något av det bästa jag någonsin sett. Postar med lite random låtar här nedanför, ta en titt om Ni har tid över! Några av dem är riktigt fina.

Nu vill jag ha en gasturbin.

Youme & Meyou

Nagory Karabach

Haus der Lüge

Was Ist Ist

Sabrina









No comments: