Wednesday, April 02, 2008

Treoatl'homme

Ok, jag tappade inte lusten men tiden. Direkt efter jobbet satte jag mig på Kelly's med lite folk och tog några öl. Aj då.

Den här veckan har varit på sätt och vis mer eller mindre lite of a pain in the ass. Eller the mouth. (Same shit different taste)
Jag har haft fruktansvärt ont i min underkäke på ena sidan, det började på riktigt i måndags och jag satt ständigt gråtfärdig på jobbet, kallsvettig med febersyndrom samt huvudvärk och yrsel. Jag misstänkte tandköttsinflammation och funderade skarpt på att sätta mig på akuten efter jobbet. Det slutade med att jag istället gick till Apoteket och köpte Voltaren, Treo och Hexident. Skulle ha tagit två tabletter när jag kom hem och vila men det blev istället två tabletter plus fönsterputsning och tvättning av kläder och mig själv.

Igår var det dags för den sedvanliga afterwork-grejen vi har, och istället för Vampire Lounge blev det Glenfiddich Warehouse och sedan Bishops Arms. Vi snackade dödsstraff och sedan gick jag hem.

Idag har det vara nervösa miner på jobbet. Uppgradering av programvaran i tunnelbanans spärrsystem och det har inte gjorts på ungefär nio månader. Sist gick det åt helvete. Det gick ganska ok idag, men imorgon fortsätter resten så imorgon blir lite av en domedag, och resterande månad kanske. Jag tycker dock att det är spännande!

Nu när jag kommit hem från Kelly's så har jag jävligt ont i käken, men jag skall försöka klara mig utan Voltaren. Har tagit mer än dubbla dosen det senaste dygnet och jag känner redan av negativt resultat i min kropp, hela min torso värker. De facto att det skulle kunna vara en visdomstand som tränger fram gör mig mindre sugen på att betala femhundra spänn bara för att få det bekräftat. Jag har tre stycken sedan innan och jag kände knappt av när de poppade upp, men jag har hört att det kan göra jävligt ont och den sista kanske är en riktigt djävul. Let's avvakta, tänker jag.

Och så det där med tjock. Ja alltså, Ni som aldrig fick mig eller Ni som bara är allmänt bittra över mig som fenomen kan ju glädja Er åt att jag börjar bli tjock. Jag äter ofattbart mycket nu för tiden. Jag avskyr det för jag trivs inte med extra kilon. Aldrig. Bort bara, bort. Det dallrar lite så där i magarna när jag rör mig och det är hur otäckt som helst. Jag försöker dock lägga upp en plan. Eftersom jag vantrivs. Det handlar ju inte riktigt om hur jag ser på fetma rent generellt utan MIG och det JAG tycker vara fetma, på mig. Så sluta snacka om att jag skulle vara diskriminerande mot det samhället anser vara fetma. Det är två helt olika saker. Min mormor är väldigt tjock - jag tycker om henne. Josh Homme är inte trådsmal eller cpsnygg men oj vad het han var! Så. Och ja, jag blev lite smått hemligt kär i den mannen.

Treo är avskyvärt.

No comments: