Wednesday, July 09, 2008

Absintheminded

Satt på after work igår och hade det trevligt, blev dock full för fort på grund av oidentifierbar kostvana. Det slutade borta vid Odenplan hos Niklas. Vi fem, ett kök, oi!-punk, absinthe och cigaretter. Åkte kommunalt hem.

Idag vaknade jag klockan 09:00, kände rent intuitivt "nej", så jag har suttit här inne i lägenheten hela dagen. Paulina fick med mig ut en stund då hon skulle till Pocketshop och vi även behövde handla på ICA (handlar alltid på ICA). Det är bra att ha någon som rastar en ibland. Det är ju det jag behöver. Ingen förmyndare, bara en lekkamrat. Fick med mig tre böcker hem i alla fall; Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami, Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist och New York-trilogin (Stad av glas, Vålnader och Det låsta rummet) av Paul Auster.

Jag älskar Murakami efter att ha läst Kafka på stranden. Pär tipsade mig om den vilket jag är glad för. Jag gillar tips. Imorse efter att ha sms:at chefen så fick jag ett sms av en herre som tipsade om Littlest Things med Lily Allen. Jag förväntade mig inget sms, får typ aldrig sms längre, så jag blev vettskrämd men det var en finfin låt som jag inte hört innan.

Äh...det blir inte bättre. Jag lägger mig och läser jPod som är skriven av Douglas Coupland. För att sova, och sedan gå till jobbet imorgon och läsa loggfiler.

3 comments:

Anonymous said...

"Låt den rätte komma in" gillade jag skarpt. Roligt sammanträffande med Haruki Murakami, läste hans "After Dark" i helgen. Gillade även den.

David said...

Håller med Mårten, Låt den rätte komma in är riktigt bra, börja med den! Och glöm inte att komma förbi Nada i morgon.

Jane Doe said...

Vet inte om jag vågar. Men klart jag gör.
Och du David, om du inte läst något av Murakami innan så gör det.