Sunday, July 06, 2008

Kvällssuck

Sitter med en snus i käften här i soffan och tittar på ett tråkigt jävla UR-program på ettan som tycks handla om att typ även invandrare kan vara djupa och poeter. Go figure. Med Tool i hörlurarna och tänker på att allt känns skit just nu. Go figure, igen.

Åkte alltså ned till västkusten, hängde med mor och andra nära & kära, firade midsommar, var full, klippte mig, shoppade högklackat gånger tre och sedan var det dags att dra vidare. Sov hos far en natt i Göteborg för att dagen efter bege mig till Metaltown på Frihamnen. Drack öl, såg band, minglade, hängde med storebror, efterfestade på Sticky Fingers, vart attackerad av två killar utanför klubben vid stängningstid. Och spöade en kille, för första gången i mitt liv. Slogs, för första gången i mitt liv. Jag är, så här i efterhand, riktigt jävla stolt över mig själv.

Metaltown dag två, hängde med folk, drack öl, mer öl och jättemycket mer öl, såg band, minglade, råkade hamna i småbråk utanför öltältet med ett riktigt stolpskott, åkte spårvagn och anslöt mig till bror på Sticky Fingers igen, satt i rökrummet och fick nya kompisar, var ensam, ställde mig och lirade flipper, drack öl, promenerade till avenyn och åt, tog taxi till centralstationen och hotellet. Somnade.

Efter att jag kom hem till Stockholm så har jag nästan druckit öl varje dag. Det har känts välbehövligt och bra. Men dåligt samtidigt, såklart. Har även varit fruktansvärt oansvarig vid ett tillfälle, mycket på grund av hur jag mår just nu. Segt.

Igår var vi på Gröna Lund. Sami, Phil, Paulina och jag kilade dit vid tretiden, drack enlitersöl och en stund senare så anslöt sig även Jasmin och Koo. Slog halvt ihjäl mig inne på Lustiga huset, skitstället stängde vid 23:00 så därför tog vi färjan till Slussen igen. Jag tog en öl på Debaser med Paulina innan vi stack hem, svidade om och äntrade Berns strax efter 01:00.

Idag sov vi till 16:00. Vad trött jag blir.

No comments: