Monday, July 14, 2008

Issuefittan

Kom hem till honom en sen kväll, som det yrväder jag är. Var lite påverkad och hade längtat efter hans närhet. Och oftast blev det så att jag hörde av mig när jag var påverkad då jag kände mig en aning bortstött och knappt vågade höra av mig vanligtvis. Men när jag var i det där tillståndet så tog längtan över och stoltheten hamnade under skorna.

Han hörde inte av sig på drygt en vecka och jag gick som på nålar. Till slut fick jag ett sms där det stod att han skulle ringa mig dagen därpå, vilket blev klockan 22:00. Vi pratade en bra stund, och jag verkligen led genom hela samtalet då jag vart så jäkla labil och hade varit en vecka. Samtalet som skulle ha varit en förklaring från hans sida om varför han inte hört av sig gick över till att handla om mig och mina "issues". Varför jag är som jag är. Det känns så jävla passé. Sedan kom något upp som fick mig att bli till is. Han tog upp den där kvällen. "Tro mig, jag vill träffa dig även om du är full, men..."

En relation kan inte stå på sådana grunder. Nej. Sedan frågade han om jag inte hade märkt något med honom den kvällen. Mina hjärnceller brände fett men jag kom inte riktigt på vad det var han syftade på. Då berättade han att han hade varit väldigt nedstämd och kanske inte var på humör för att dras med i mitt...yrväder, skulle man kunna säga. Jag kände mig skitdum. Herregud, hade jag våldtagit karl'n? Jag förklarade att om han hade varit lite mer öppen och sagt som det var så hade jag givetvis stöttat honom och hållit om honom hela natten och morgonen om det vore så. Även om jag var påverkad, då berusning inte stjäler hela mitt förstånd.

"Men jag vill få stöd för att du VILL ge mig det. Det skall inte vara påtvingat." Men ok...då kände jag direkt att nu visste jag varför jag aldrig får behålla någon eller varför jag aldrig får ett avslut. För mig, så vill jag alltid finnas för en människa som jag tycker väldigt mycket om. Det finns inga stunder då jag skulle prioritera något annat. Hejsan hoppsan; så lojal är jag. Men gud vad dum jag är. Jag har alltid trott att folk känt så där för mig. Att man haft något ömsesidigt med någon.

Jag måste vara världens mest lojala och korkade idiot. The fucking fool.

No comments: