Saturday, May 26, 2007

Cheap Friday

Idag trotsade jag min lilla förkylning och begav mig ut på shopping tillsammans med Paulina och Jenny. Vi åkte ut till Kista galleria.

Jag började shoppingrundan med en citron-cheesecake. Sedan direkt in på Clas Ohlson för att shoppa loss. Jag hittade en skruvmejsel, en flacktång samt en RCA-sladd. Var mycket nöjd med mina inköp än så länge. Efter det sprang vi runt som tre ekorrar på speed i alla affärer. Skor, väskor, jeans, kjolar och x accessoarer senare gick jag ut från H&M med en ihopflätad svart swinghatt-kind of thing. Åh så käckt.

Jag lämnade egentligen Fisksätra mest för att hitta något åt min mor. Jag har sedan några veckor velat skicka ned en present till henne lagom till Mors dag eftersom hon helt klart är en av världens bästa man kan ha. Så J & P tog med mig till någon prylaffär. Efter fem minuter konstaterar jag att min mor absolut inte är en prylmänniska. Om två år är hon femtio, inte fan tänker jag köpa något som hon skall inreda hemmet med. Nixpix, kräsen Mia lämnar affär. Jag kilar in på Body Shop men lämnar affären ganska snabbt igen. Jag tappade motivationen och det enda jag kunde komma att tänka på var presentkort. Jag sprang upp till MQ (en personlig favorit, Ebba) och kände direkt att nej fy farao för presentkort. Jag ville ju skicka ett paket. Så efter några minuter fick jag en sjal inslagen och jag kände mig hyfsat nöjd.

Så där shoppar jag. Alltså - sällan något alls. En hatt och lite verktyg. Det roliga är att cirka en timme efter att vi lämnat Kista galleria och kommit hem till Jenny, så lyckas jag ha sönder min skruvmejsel (den vart så jävla high tech, den hade en så kallad plockmagnet som man kunde dra ut så att den liknade en jävla radioantenn. Jag var givetvis tvungen att kolla om den även fungerade som en smärtsam piska, varpå jag böjde hela skiten när den träffade min arm). Kontentan blir att man än en gång blir påmind om att allt man faktiskt behöver är en jävla karl.

Varför säljs inte Ni på Clas Ohlson?

Ps. Skruvmejseln var till spisfläkten jag vill rengöra, flacktången till alla mina kedjor jag gör sönder och behöver böja till. Sladden...var fin? Ds.

No comments: