Sunday, May 13, 2007

Nervositet

Jag är spekulant på ett jobb. Måste ju kunna försörja mig i sommar och jag har verkligen inte orkat engagera mig i jobbsök, så när det här dök upp så blev jag riktigt glad. Ett problem bara:

Vi bestämmer en tid då jag skall besöka dem om drygt en vecka, då vi pratar vidare. Jag lämnar mitt namn och telefonnummer, och två timmar senare har någon hamnat på min blog efter att ha googlat på mitt namn. Det är inget nytt för mig, jag vet att det blir allt mer vanligt att de som erbjuder tjänster kollar upp personer som söker. Men jag skall inte sticka under stolen med att jag varit nojjig sedan dess, jag skriver ju trots allt hyfsat öppet om diverse saker här.

Hur det går återstår att se, och även om det nu skulle bli så att jobbet inte blir mitt p.g.a. bloggen, så lär jag inte få reda på det. Oh vad spännande.

No comments: